کد خبر: ۱۷۵۸۵۱
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
0
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین آغاز عملیات اجرایی شرکت کویتی با سرمایه گذاری حدود سه میلیون دلار و یک شرکت اماراتی در شلمچه با سرمایه گذاری هفت میلیون دلاری و بهره برداری از شرکت تولید آمبولانس با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال را از دیگر اقدام های این معاونت در امسال خواند.
رشد 40 درصدی جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروندپول‌نیوز- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با وجود شرایط تحریم ها در سال های گذشته، جذب سرمایه گذاری در این منطقه، امسال از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.

محمدرضا معتمدی، میزان جذب سرمایه در منطقه آزاد اروند امسال را پنج هزار میلیارد و 190 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این میزان به جز قراردادها و تفاهم نامه های امضا شده اجرایی شده و تبدیل به تولید در عرصه خدمات است که با احتساب این موارد، میزان جذب سرمایه در این منطقه به هفت هزار میلیارد و 250 میلیون ریال می رسد.

وی اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی، انعقاد قرارداد احداث نیروگاه بادی با شرکت آلمانی و سرمایه گذاری 45 میلیون یورویی، بهره برداری و تولید آزمایشی شرکت تولید پارچه بنر با سرمایه گذاری 10 میلیون دلار، بهره برداری و تولید مواد غذایی با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری شرکت عراقی و سرمایه گذاری سرمایه گذار عراقی در تولید گرانول با سرمایه 2 میلیون دلاری را بخشی از اقدام های این معاونت در امسال بیان کرد.

وی گفت: در مذاکره با چند شرکت عراقی، برای راه اندازی کارخانه پلاستیک گرانول و شرکت لهستانی برای راه اندازی خط مونتاژ ماشین های آتش نشانی و تراکتور با سرمایه گذاری 40 میلیون دلار مذاکره شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین آغاز عملیات اجرایی شرکت کویتی با سرمایه گذاری حدود سه میلیون دلار و یک شرکت اماراتی در شلمچه با سرمایه گذاری هفت میلیون دلاری و بهره برداری از شرکت تولید آمبولانس با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال را از دیگر اقدام های این معاونت در امسال خواند.

وی اشتغال مستقیم ایجاد شده در محدوده منطقه آزاد را 2 هزار نفر خواند و افزود: در تولید و خدمات یک هزار و 193 شغل و در حوزه خدمات و تجارت نیز 850 نفر اشتغال ثبت شد.

معتمدی در بخش دیگری با بیان شرایط پسابرجام و نقش آن بر توسعه پایدار منطقه آزاد اروند، گفت: فعالیت پسابرجامی برای جذب سرمایه گذار خارجی از ابتدای امسال در کشورهای آسیا و اروپا آغاز شد و این منطقه میزبان بیش از 65 شرکت خارجی تولید، صنعتی و تجاری بود.

وی افزود: امسال با 40 شرکت تولیدی، صنعتی و تجاری از آسیا و اروپا مذاکر ات تجاری و اقتصادی انجام شد و در این مذاکرات، سه قرارداد با شرکت های اروپایی منعقد شد از این تعداد دو قرارداد اجرایی شده است.

وی بیان کرد: حدود دو هفته گذشته، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در اروپا با حضور 40 شرکت آلمانی و شرکت های هلندی، اتریش و فرانسه با کمک انجمن اقتصادی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین آلمان برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از این همایش، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد که بیشترین پرسش سرمایه گذاران خارجی شرکت کننده در همایش، در خصوص قوانین و مقررات، مشکلات و محدودیت ها، زیرساخت ها و امکانات منطقه آزاد اروند بود.

وی گفت: پس از این نشست، حدود 10 شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند علاقه مندی خود را ابراز کردند که سه شرکت اکنون نمایندگی شعب در منطقه آزاد را به ثبت رسانده و چند شرکت دیگر نیز به زودی در منطقه حضور می یابند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شرکت آلمانی BSF که بزرگترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی و پلیمری در دنیا است که بیشترین مواد صادرات این شرکت در حوزه خلیج فارس، آفریقا و هند، بوده بنابراین برای انتقال تکنولوژی و دانش خود و راه اندازی مرکز تولید یکی از بخش های این شرکت در این منطقه حضور یافته با سرمایه گذاری 60 میلیون دلار آماده احداث واحد تولیدی است.

وی ادامه داد: یک شرکت لهستانی در حال آماده سازی خط مونتاژ ماشین های آتش نشانی و یک نوع تراکتور در منطقه آزاد اروند است.

وی گفت: امسال تعویض خط انتقال آب شهرک صنعتی آبادان به مبلغ 480 میلیارد ریال و به طول 24 کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 6 کیلومتر این طرح اجرایی شده است.

معتمدی اصلاح و بهسازی معابر شهرک صنعتی آبادان به مبلغ 24 میلیارد ریال، بهسازی و ساماندهی جاده شهرک صنعتی آبادان به خرمشهر به طول هشت کیلومتر و مبلغ 30 میلیارد ریال، اصلاح و بهسازی فاضلاب و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمشهر به مبلغ حدود 50 میلیارد ریال، پروژه اجرای فضای سبز ناحیه صنعتی خرمشهر به مبلغ 50 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد و پروژه بهسازی و راه اندازی ساختمان گمرک صنعتی خرمشهر به مبلغ 10 میلیارد ریال را از اقدام های این معاونت در حوزه صنعت بیان کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: