کد خبر: ۱۷۵۹۰۶
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
0
وزیر جهاد کشاورزی در پيام نوروزی‌اش از رشد 15.4 درصدی مجموع تولیدات بخش کشاورزی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: میزان خرید گندم داخلی با رشد 67 درصدی به بیش از 8 میلیون تن و میزان تولید شکر با رکوردی بی سابقه چهارصد هزارتن افزایش یافت.
پول‌نیوز - وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز سال 1395، یکی از دستاوردهای این بخش در سال گذشته را رشد 15.4درصدی مجموع تولیدات بخش کشاورزی از 97 میلیون تن در سال 1392 به 112 میلیون تن در سال 1394 دانست.

محمود حجتی دستاوردهای سال 1394 در بخش کشاورزی را نتیجه اتخاذ راهبرد ارتقای بهره وری ارزیابی کرد.

وی گفت: در مجموع تولیدات بخش کشاورزی با 15.4درصد رشد از 97 میلیون تن در سال 92 به 112 میلیون تن در سال 94 رسید و در این مسیر، تولید دو کالای اساسی غذایی مردم بهبود یافت؛ به طوری که میزان خرید گندم داخلی با رشد 67درصدی از 4.8 میلیون تن در سال 92 به بیش از 8 میلیون تن در سال 94 افزایش یافت.

حجتی ادامه داد: همچنین کشور به رکورد بی سابقه تولید یک میلیون و 500 هزار تن شکر در سال زراعی 94 دست یافت که این میزان تولید نسبت به سال 92 چهارصد هزارتن افزایش داشته است.

در زمینه حفاظت از منابع آب و خاک، ضریب حفاظت و پایداری منابع طبیعی و تقویت پوشش گیاهی 60 درصد افزایش یافت و 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد که این میزان معادل 20درصد عملیات انجام شده از ابتدای انقلاب تا سال 92 بوده است.

به گفته وی، عملیات آبخیزداری نیز در سطح یک میلیون و 340 هزار هکتار اجرا شد.

حجتی ادامه داد: کاهش واردات و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، برنامه ریزی، ایجاد و بهره برداری از ظرفیت های جدید تولید محصولات کشاورزی مانند آبزی پروری با فن آوری پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 200 هزارتن در برنامه ششم توسعه، گسترش تعاملات و مناسبات با کشورهای جهان در زمینه کشاورزی، گسترش بکارگیری دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری در بخش کشاورزی و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی موانع و محدودیت های توسعه کشاورزی را پیچیدگی های تولید سنتی، مزیت نسبی بالای تولید محصول درکشورهای مختلف به دنبال پیشرفت های حاصل شده و حمایت های لازم [حتی پنهان]، واردات قاچاق محصولات کشاورزی، محدودیت های مربوط به آب و آسیب های ایجاد شده در عرصه های منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: