کد خبر: ۱۷۸۰۶۵
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
0
احمدي افزود: بروز پديده گرد و غبار ،دلايل مختلفي از جمله وزش باد و خشكسالي بستگي دارد و ريزگردهاي موجود در استان منشا خارجي دارد.
پول‌نیوز-مديركل حفاطت محيط زيست چهارمحال وبختياري گفت: با افزايش دامنه نفوذ ريزگردها كه ازكشورهاي عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب كشور شده است،روز پنجشنبه ميزان ذرات معلق در هواي اين استان به مرز هشدار رسيد.

شهرام احمدي  افزود:ميزان ذرات معلق 10 ميكرون استان به 195ميكروگرم در مترمكعب و ذرات معلق 2.5 ميكرون نيز در هواي استان به 150 ميكروگرم در متر مكعب رسيده است.

وي اظهار كرد: به دليل ارتفاع بالا از سطح دريا و وجود رودخانه ها و جنگلهاي بلوط ، ورود ريزگردها به اين استان شايع نيست، اما بدليل خشكسالي هاي اخير، ريزگردها چند سالي است كه مهمان چهارمحال وبختياري شده است.

احمدي افزود: بروز پديده گرد و غبار ،دلايل مختلفي از جمله وزش باد و خشكسالي بستگي دارد و ريزگردهاي موجود در استان منشا خارجي دارد.

احمدي ،با اعلام هشدار به خانواده ها گفت: در اين شرايط افراد مسن و دانش آموزان، بيماران قلبي، عروقي و ريوي به جزء موارد ضروري از منزل خارج نشوند و همچنين حركات ورزشي وپياده روي در استان انجام ندهند.

مديركل هواشناسي چهارمحال وبختياري نيزبا اشاره به ورود ريزگردها به استان گفت:ديد افقي در استان به كمتر از پنج كيلومتر رسيده است.

مهرداد قطره ساماني افزود: ازابتداي امسال تاكنون دراستان هفت روز به مرز هشدار رسيده است.
وي گفت: بررسي نقشه هاي هواشناسي بيانگر ادامه فعاليت سامانه بارشي در سطح استان مي باشد كه به تناوب تا روز جمعه ابرناكي و در بعضي ساعات رگبار ورعد وبرق ، وزش باد هاي شديد و در برخي مناطق احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.

وي اظهارداشت:بارش ها از بعد ازظهر روز پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه و براي شهرستانهاي كوهرنگ، لردگان ، اردل و فارسان از شدت بيشتري برخوردار مي باشد.

قطره ساماني افزود: در اين مدت در برخي مناطق پديده مه و كاهش ديد رخ خواهد داد.

پيش از اين به دليل ارتفاع زياد استان چهارمحال و بختياري و وجود جنگلهاي زاگرس مياني و رودخانه هاي متعدد ريزگردها كمتر به بام ايران مي رسيد، اما خشكسالي هاي هشت ساله اخير ميزان روزهاي آلوده به ذرات معلق و ريزگرد را افزايش داده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: