کد خبر: ۱۷۹۴۹۲
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
0
در این صنعت فقط تولید چیپ‌ها و پروسسورها محدود به چند برند خارجی است و در بقیه قطعات و نیز نرم‌افزارها امکان داخلی‌سازی وجود دارد.
پول‌نیوز - رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی‌ومهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی در مورد تعرفه‌های وارداتی مربوط به این صنعت خواستار توجه مسئولان به سه مؤلفه مهم شد و گفت: در تعیین تعرفه‌ها متأسفانه جویایی نظر مشورتی تشکل‌های بخش خصوصی نمی‌شوند اما حداقل انتظار می‌رود که حمایت از تولید داخل، به‌صرفه نبودن قاچاق تجهیزات و اقتصادی بودن قیمت تمام‌شده کالا برای رفع نیاز کلیه صنایع به این تجهیزات مورد توجه قرار گیرد.

مسعود شنتیایی امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: مبحث شبکه‌های ایمنی و حفاطت الکترونیک از مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما سابقه دیرینه ای ندارد و تا 15 سال پیش این بخش محدود به دوربین‌های مداربسته و آرشیو تصاویر آن‌ها بود اما اکنون انواع سیستم‌های کنترل از کنترل تردد گرفته تا جلوگیری از حملات سایبری به سامانه‌های گوناگون را در برمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که تا پیش از این تا 80 درصد این صنعت جنبه دولتی و انتظامی داشت، افزود: خوشبختانه بلوغ و رشد بخش خصوصی در سال‌های اخیر موجب کاهش سهم حضور دولت و معکوس شدن این نسبت شد.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: با ورود 140 هیأت اقتصادی خارجی به کشور پس از برجام، بخش خصوصی در این زمینه فعال‌تر شده و زمینه و توانایی برگزاری نمایشگاه‌های این حوزه را پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی شبکه‌های ایمنی و حفاظت کشور گفت: در این صنعت فقط تولید چیپ‌ها و پروسسورها محدود به چند برند خارجی است و در بقیه قطعات امکان داخلی‌سازی وجود دارد.

شنتیایی با اعلام این‌که شرکت‌های عضو اتحادیه حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی از 30 شرکت در سال 89 به 200 شرکت در حال حاضر افزایش یافته‌اند، ادامه داد: ما همچنین بر بومی‌سازی نرم‌افزارهای این حوزه تاکید داریم زیرا استفاده از نرم‌افزارهای خارجی و غیربومی در سیستم‌های امنیتی داخلی خطراتی به همراه دارد.

 وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «ایران امن» در روزهای ششم تا نهم خردادماه و دعوت از شرکت‌های داخلی و خارجی برای حضور در آن گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و لزوم حضور جدی بخش خصوصی در اقتصاد به همت این بخش برگزار خواهد شد و ثبت نام برای آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: