کد خبر: ۱۸۱۴۸۱
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
0
پول‌نیوز- اثرگذاری یکی از تکنیک‌های افزایش فروش است که اخیرا برخی از دستفروشان مترو برای موفقیت بیشتر در فروش و ترغیب مسافران برای خرید، سعی بر بزرگنمایی در مورد کالای فروشی خود و اثرگذاری روی خریدار دارند و اخیرا دیده شده برای جلب مشتری عنوان می‌کنند که این کالامورد استفاده هنرپیشه‌ها قرار می‌گیرد.

وقتی در مترو باز می‌شود دستفروشان بسیاری همراه با مسافران وارد قطار می‌شوند و به محض سوار شدن کوله و چمدان خود را باز می‌کنند و به شیوه‌های مختلف کالای خود را تبلیغ می‌کنند.

کالاهای مختلفی مانند لوازم آرایشی، مواد خوراکی، زیورآلات و ...در مترو توسط دستفروشان به فروش می‌رسد که هر یک بر اساس کالایی که دارند، تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

این روزها «ریمل سه بُعدی سینمایی» عنوان ترغیب کننده برخی از فروشندگان لوازم آرایش در مترو شده است. با توجه به اینکه مسئولان مترو و وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند لوازم آرایشی و بهداشتی که در مترو به فروش می‌رسد بعضا قاچاق است و مورد تایید نیست، اما هم‌چنان دستفروشان در مترو به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

«ریمل سه بُعدی سینمایی» کالایی است که این روزها در دست برخی از دستفرشان مترو دیده می‌شود و آنها مدعی هستند که این ریمل برای هنرپیشه‌ها و هنرمندان سینمایی استفاده می‌شود که کاملا گیاهی بوده و حاوی ویتامین E و آلوئه‌ورا است. این ریمل که به قیمت 5هزار تومان به فروش می‌رسد، فاقد بسته‌بندی و بارکد است.

داشتن بارکد و بسته‌بندی مناسب از ویژگی‌های مهم کالای اصیل است، اما متاسفانه بسیاری از کالا‌ها به خصوص لوازم آرایشی بدون بارکد و بسته بندی در مترو به فروش می‌رسد و این در حالی است که فروشندگان مدعی اصل و قابل پیگیری بودن کالای خود هستند.

با توجه به اینکه وزارت بهداشت بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کرده است کالاهایی مانند لوازم آرایشی، مواد غذایی و ... که ارتباط مستقیم با سلامت افراد دارند باید از فروشگاه‌های معتبر تهیه شود و دارای نشان استاندارد و تایید وزارت بهداشت باشد اما هم‌چنان دستفروشان این کالاها را در مترو به فروش می‌رسانند و مردم نیز متقاضی خرید آن هستند.

به نظر می‌رسد مسئولان مترو باید برای پیشگیری از بروز عوارض کالاهای غیراستاندارد که عمدتا در مترو به فروش می‌رسد چاره‌ای بیاندیشیند و وزارت بهداشت نیز اطلاع رسانی‌ها را در این خصوص را افزایش دهد که تاکنون این امر یا به صورت مستمر و تاثیر‌گذار نبوده و یا مردم توجهی به آن نداشته‌اند.

منبع: آنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: