May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۶۸۵
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
0
 پول‌نیوز- یک هواپیمای ایرباس A380 متعلق به خطوط هواییِ بریتیش ایرویز با «چرخ مربعی شکل» در لندن فرود آمد که اتفاقی بسیار عجیب بود. حال سوال اینجاست که این اتفاق چرا و چگونه رخ داد؟

پس از انتشار تصاویر مربوط به تخم مرغ مربعی و هندوانه مربعی، حالا نوبت به لاستیک مربعی یک هواپیما رسیده است. این معمای بزرگ می‌تواند در کنار معماهای بزرگ پروازی همچون مثلث برمودا و ناپدید شدن آملیا ارهارت اشاره کرد. آملیا ارهارت، خلبان پیشرو آمریکایی و نخستین زنی بود که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس انجام داد. او موفق شد صلیب متمایز پرواز را نیز دریافت کند.

راز لاستیک مربعیِ هواپیما هنگام فرود (+عکس)
ارهارت اما در پروازی بر فراز اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شد. با وجود جستجوی زیاد ردی از امیلیا ارهارت و فرد نونان، کمک خلبانش، و یا حتی هواپیمای دو موتوره آنان به دست نیامد.

هواپیمای ایرباس A380 در روز پنجم ماه مه با 22 لاستیک سالم از فرودگاه هنگ کنگ از زمین بلند شد، اما یکی از چرخ‌هایش هنگام فرود در فرودگاه لندن به مربع تغییر شکل داده بود.
 
راز لاستیک مربعیِ هواپیما هنگام فرود (+عکس)

عکس فوق‌ از چرخ مربعی هواپیما توسط پایگاه «اویِشن هرالد» منتشر شد. در گزارش این پایگاه آمده که خدمه بریتیش ایرویز بلافاصله پس از پرواز، هشداری راجع به فشار بر لاستیک‌ها را دریافت کرده‌اند. تیم پرواز اما تصمیم گرفت که به پرواز ادامه دهد، اما درخواست کرد تا یک یدک کش در فرودگاه لندن حاضر باشد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

این ایرباس بدون هیچ مشکلی در فرودگاه لندن فرود آمد و بعد مشخص شد که چرخ راستی هواپیما از بالا و پایین پنچر شده و به شکل مربع درآمده است.
 
کارشناسان معتقدند که احتمالا سنگینیِ وزن هواپیما بر روی چرخ‌ها باعث تغییر شکل آن لاستیک شود.

منبع: فرادید
برچسب ها: لاستیک ، هواپیما ، ایرباس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: