کد خبر: ۱۸۲۴۹۸
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷
0
نعمت زاده گفت:‌ صنایع خودرو سازی فرصت های خوبی برای همکاری های دو جانبه است و ما می توانیم در تولید قطعات خودرو با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات به اتحادیه اروپا همکاری کنیم.
پول‌نیوز-وزرای صنعت ایران و اقتصاد کرواسی بر توسعه همکاری های اقتصادی در همه بخش های صنعتی و کشاورزی تاکید کردند.

محمد رضا نعمت زاده در دیدار هیات کرواسی به سرپرستی وزرای اقتصاد و بازرگانی همچنین صنایع دستی این کشور گفت:‌ حضور رییس جمهور کرواسی به همراه دو وزیر کابینه و دهها شرکت معتبر این کشور حاکی از عزم شما برای توسعه همکاری ها در همه زمینه هاست و با توجه به توانمندیهای خوبی که کرواسی در بخش صنعت دارد ما علاقه مند به گسترش روابط در تمام زمینه ها هستیم .

وی افزود: شرکت های کرواسی باید همکاران ایرانی خود را انتخاب کنند و براساس سیاست های صنعتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر سرمایه گذاری مشترک برای کار در دو کشور و کشورهای ثالث فعالیتهای خود را آغاز کنند.

نعمت زاده گفت:‌ صنایع خودرو سازی فرصت های خوبی برای همکاری های دو جانبه است و ما می توانیم در تولید قطعات خودرو با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات به اتحادیه اروپا همکاری کنیم.

وی افزود: ما اکنون خودروهایی با برند ملی و برند کشورهای معتبر اروپایی تولید می کنیم و در تولید بسیاری از محصولات صنعتی در ردیف پنج کشور اول دنیا قرار داریم .

نعمت زاده گفت :‌ ما اکنون رتبه چهار تولید و رتبه اول صادرات سیمان را در دنیا در اختیار داریم . همچنین در تولید کاشی و سرامیک در رتبه چهار دنیا قرار داریم و از محصولات صادراتی ما به دیگر کشور هاست.

وی افزود: همچنین در صنایع غذایی از جایگاه خوبی برخوداریم و تولیدات ما در لوازم خانگی، قطعات پلاستیکی برای مصارف صنعتی و خانگی نسبتا خوب است و می توانیم در زمینه ITC و مخابرات همکاریهای خود را آغاز کنیم .

وی گفت: ما در صنایع پتروشیمی تولید انواع پلیمر برای ساخت خودرو و سایر محصولات انواع محصولات فلزی ، شامل فولاد، مس و آلومینیوم، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و محصولات آرایشی و بهداشتی می توانیم همکاریهای خود را آغاز کنیم.

نعمت زاده با بیان اینکه ما توان تامین بخش قابل ملاحظه ای از نیازهای شما را با کیفیت مطلوب و رقابتی داریم، گفت: کرواسی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا می تواند پایگاه خوبی برای همکاریهای ایران با اتحادیه اروپا باشد .

اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای کمک به الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است.
آقای تومیس لاو پاتننیچ وزیر اقتصاد کرواسی در این دیدار با اشاره به مبادلات 3.3 میلیون دلاری ایران و کرواسی گفت:‌ ما خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی بازرگانی همپای روابط سیاسی با ایران هستیم .

وی گفت : ما امضا سند اتاق های بازرگانی دو کشور را در دستور کار و اعتقاد داریم برای گسترش همکاری ها باید موانع موجود را از سر راه برداریم.
 
وی افزود:‌ ما هم اعتقاد داریم شما می توانید بخش قابل ملاحظه ای از محصولات ما را تامین کنید و بازار ایران هم برای فعالان اقتصادی ما غریبه نیست .

همچنین دارکو هوروت وزیر کار آفرینی و صنایع دستی کرواسی در این نشست به بازدید هیات همراه از ایران خودرو اشاره کرد و گفت: این فرصت خوبی برای آشنایی ما با توانمندیهای شما بود.
وی افزود :‌ اکنون که ایران از شرایط سخت و ناعادلانه تحریم رها شده است پیشنهاد می کنم کمیسیون مشترک اقتصادی کشور دو بار در سال در ایران و کرواسی برگزار شود.

وی گفت: ما آماده همکاری در همه بخشهای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ هستیم و با توجه به نیاز ما به نفت و گاز آمادگی همکاری در بخش انرژی را داریم.

وی از بندر جنوبی کرواسی به عنوان دروازه ای برای ورود ایران به بازار اروپا یاد کرد و گفت: پلی اتیلن صنایع غذایی و تولید محصولات کشاورزی، کابلهای فشار قوی برق ، لوله های نفت و گاز و صنایع کشتی سازی از جمله موضوعاتی است که می توانیم همکاریهای خود را در این بخشها آغاز کنیم .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: