May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۴۹۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
0
با توجه به آغاز موج سفرهای پیش از ماه مبارک رمضان به مازندران ، تمامی دستگاههای خدماتی و اعضای ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در کلیه شهرهای ساحلی مازندران در آماده باش هستند.
مستقر شدن870 ناجی غرق در سواحل مازندران پول‌نیوز-رئیس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران گفت که 870 ناجی غریق در نقاط ساحلی استان مستقر شده اند.

علیرضا یونسی عصر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از یک طرح دریا در محمودآباد گفت : امسال در 95 نقطه ساحلی مازندران طرح ساماندهی دریا اجرا شده است و در تمامی آنها ناجیان غریق حضور دارند.

وی همچنین از شناسایی 320 نقطه کور و حادثه خیز در ساحل شهرهای استان خبر داد و گفت که در تمامی این نقاط ناجی غریق مستقر شده است.

مازندران 338 کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد .

دریا مهم ترین جاذبه گردشگری مازندران است و هر ساله بر اساس آمارهای رسمی بیش از 20 میلیون مسافر به این استان سفر می کنند.

شنا در نقاط کور ممنوع

رئیس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران همچنین بر ضرورت توجه مسافران و مجاوران به شنا در نقاط اجرای ساماندهی طرح دریا تاکید کرد و گفت : اگر چه در نقاط کور ناجیان غریق حضور دارند ولی انتظار می رود مسافران و شهروندان از این مناطق برای شنا وارد آب نشوند.

وی گفت : آمارهای رسمی سال های گذشته نشان می دهد بیش از 90 درصد از مرگ ناشی از غرق شدگی در نقاط کور رخ داده است .

یونسی افزود : اگر مسافران و شهروندان در مناطقی که طرح ساماندهی اجرا شده ، شنا کنند ، آمار مرگ ناشی از غرق شدگی بشدت کاهش می یابد .

وی گفت : اجرای طرح ساماندهی دریا در استان مازندران سبب شده است تا در سه سال گذشته همواره آمار غرق شدگی در دریا کاهش یابد و انتظار این است که امسال هم این روند ادامه یابد.

بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته 86 تن در آب های ساحلی دریای خزر در مازندران بر اثر غرق شدگی جان باختند در حالی که آمار سال پیش از آن 98 مورد غرق شدگی بود.

همچنین بر اساس همین آمارها 173 تن در سال 92 و 214 تن دیگر در سال 91 در آب های ساحلی دریای مازندران جان باختند.

 هلال احمر ، مسئول کمیته غرق شدگان

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از سپردن مسئولیت کمیته غرق شدگان در طرح ساماندهی دریا به جمعیت هلال احمر در سال جاری خبر داد و گفت : با رایزنی های به عمل آمده با جمعیت هلال احمر کشور ، این جمعیت موظف به استقرار ناجی غریق در 120 نقطه کور و شنا ممنوعه و نظارت بر عملکرد ناجیان غریق شده است.

یونسی افزود : با توجه به آغاز موج سفرهای پیش از ماه مبارک رمضان به مازندران ، تمامی دستگاههای خدماتی و اعضای ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در کلیه شهرهای ساحلی مازندران در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: