April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۱۵۶
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
0
مطالعه مشاهده ای بین المللی نشان داده است که در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مزمن متداول نظیر دیابت نوع2 فشارخون بالا و افسردگی تفاوت های گسترده ای وجود دارد.
تفاوت های جغرافیایی بر درمان دیابت و فشارخون تاثیر داردپول‌نیوز-طبق یافته های محققان، تفاوت های گسترده جغرافیایی در درمان دیابت، فشار خون بالا و افسردگی نقش دارند.

مطالعه مشاهده ای بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان داده است که در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مزمن متداول نظیر دیابت نوع۲، فشارخون بالا و افسردگی تفاوت های گسترده ای وجود دارد.

محققان با استفاده از داده های بدست آمده از ۲۵۰ میلیون گزارش پزشکی در چهار کشور دریافتند اکثریت کثیری از بیماران مبتلا به دیابت در سراسر جهان در ابتدا با داروی متفورمین درمان می شوند، اما در مورد نوع درمان دوم تفاوت های گسترده ای وجود دارد.

در مقابل، در این مطالعه تفاوت های قابل توجهی در درمان نوع اول فشارخون بالا و حتی تفاوت های به مراتب بیشتر در درمان اولیه افسردگی مشخص شد.

نکته قابل توجه در این مورد این بود که ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به دیابت، ۱۱ درصد بیماران مبتلا به افسردگی و ۲۴ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا از شیوه درمانی ای پیروی می کردند که هیچ وجه اشتراکی با هیچ یک از افراد دیگر تحت مطالعه نداشت.

جرج هریپساک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم درحالیکه دنیا به سوی درمان یکسان تر برای این سه بیماری در طول زمان پیش رفته است، اما همچنان تفاوت های قابل توجهی در نحوه درمان این بیماری ها وجود دارد.»

منبع: مهر
برچسب ها: دیابت ، فشار خون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: