رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:
کد خبر: ۱۸۵۸۴۴
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
0
پول‌نیوز- رئیس کل سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۱۵۰۰ شرکت کدفروش خبرداد و گفت: هفته قبل یک شرکت شناسایی شد که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارسازی کرده و ۱۸۰ مهر ساخته بود.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، سیدکامل تقوی‌نژاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اختلال شرکت‌های کدفروش در فرآیند اقتصادی کشور گفت: سال قبل ۱۵۰۰ شرکت کدفروش شناسایی شده اند و هفته قبل نیز به کمک سازمان بازرسی کشور یک شرکت کدفروش که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارسازی کرده و ۱۸۰ مهر مختلف ساخته بود، شناسایی شد که عوامل آن دستگیر و اکنون وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی از آنها دریافت شده است و عوامل هم در بازداشت هستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: از این شرکت‌ها روزانه تعداد زیادی در حال ایجاد است و تعداد زیادی نیز ایجاد خواهند شد و تا زمانی که سامانه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی تکمیل شود، باید انتظار این ضایعه را در اقتصاد ایران داشته باشیم. البته دستورالعملی نیز در این رابطه صادر شده و در قانون جدید مالیاتی  تکامل یافته است.

وی تصریح کرد: وقتی بحث از شرکت‌های کدفروش به میان می‌آید، دسته‌ای از افراد هستند که مکان خاصی ندارند و فاکتور می‌فروشند و معاملات صوری انجام می‌دهند، البته برای ما نیز محرض است که در سیستم بانکی پولی منتقل نشده و صرفا برای اعتبارسازی از آنها استفاده شده است و درصدی از مبلغ فاکتور نیز از سوی این شرکتها به عنوان حق العمل، دریافت می‌شود. پس نه کالایی جابه‌جا می‌شود و نه معامله‌ای صورت می‌گیرد، فقط راهی برای فرار مالیاتی است.

به گفته تقوی‌نژاد، سازمان امور مالیاتی تاکنون با فعالان اقتصادی و شرکت‌هایی که اسناد مالیاتی آنها مبتنی به تخلف فاکتور فروش بوده براساس مالیات علی الراس رفتار نموده که البته مالیات علی‌الراس به صورت موقتی است و زمان آن برای این قبیل شرکت‌ها به مدت ۳ سال تعیین می‌شود و محاسبه مالیات به این شیوه مختص شرکت هایی است که کد فروشی کرده اند و فاکتورهای آنها صوری است و باید به این نکته توجه داشت که این نوع شرکت‌ها، مکان خاصی ندارند و واهی بودن معاملات آنها محرز شده است.

شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به دلیل کمبود وقت، این بحث ناتمام ماند و علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد تا جلسه ای مشترک با فعالان اقتصادی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شود تا این موضوع به صورت کامل بررسی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: