April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۱۸۹
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
0
پول‌نیوز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی گفت: برای نخستین بار در آذربایجان غربی یک باغدار خویی موفق به تولید و تکثیر درختچه انگور فرنگی به روش قلم زنی شد.

مهندس علی زینال زاده روز پنجشنبه در بازدید از تاکستان انگور فرنگی یک باغدار خوش ذوق خویی که پس از چهار سال کار و تلاش به بار نشسته است، اظهار کرد: در راستای تولید محصولات با نیاز آب کمتر و مقاوم در برابر کم آبی، یک باغدار خویی برای اولین بار در استان به تولید و تکثیر انگور فرنگی اقدام کرده است.

وی افزود: اسماعیل بنیادی باغدار خویی با تلاش خود توانسته است هزاران قلم از این گونه درخت را به روش قلم زنی تولید و تکثیر و به صورت مجتمع زیر کشت ببرد که امروز شاهد محصول دهی آن هستیم.

زینال زاده بیان کرد: درخت انگور فرنگی که محصول آن جنبه داروئی دارد، خودرو بوده و بیشتر در مناطق شمال و مرکز اروپا و غرب آسیا دیده می شود.

وی افزود: میوه های انگور فرنگی تر و خشک بوده بوده و دارای خواص درمانی فراوانی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مصرف میوه این درخت، برگ ها و سرشاخه های درخت انگور فرنگی نیز خواص دارویی داشته و دم کرده آن در تسکین درمان روماتیسم و تسهیل گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد.

اسماعیل بنیادی باغدار خویی هم در این بازدید گفت: در روش قلم زنی این گونه باغی در دو مرحله و طی چند سال صدها اصله از نهال این درخت تولید شد.

وی افزود: در تولید و تکثیر این درختچه دارویی یاری، مشاوره و نظارت کارشناسان جهاد و کشاورزی خوی بسیار تعیین کننده بود.

خوی یکی از شهرستان های مستعد در تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: انگور فرنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: