May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۶۱۴
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
0
دولت مصمم است با ایجاد صنایع بزرگ و متوسط در خط ساحلی جنوب بتواند منطقه چابهار را به ساحل امن سرمایه گذاری‌های صنعتی تبدیل کند.
پول‌نیوز - دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه دولت یازدهم بر استفاده از ظرفیت های اقتصاد دریا تاکید دارد، افزود: دولت مصمم است با ایجاد صنایع بزرگ و متوسط در خط ساحلی جنوب بتواند منطقه چابهار را به ساحل امن سرمایه گذاری‌های صنعتی تبدیل کند.

اکبر ترکان افزود: با توجه به زیرساخت‌های انجام شده در چابهار، امید است صنایع بزرگ نظیر فولاد، آلومینیوم و خودروسازی ایجاد تا علاوه بر رشد اقتصادی منطقه از مزیت اقتصاد دریا برای صنایع صادراتی استفاده شود.

وی یادآور شد: باتوجه به برنامه دولت برای توسعه منطقه آزاد چابهار و جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی، ایجاد قطب سوم خودروسازی در این منطقه همچنان در دستور کار قرار دارد و منتفی نشده است.

مشاور رییس جمهوری با تاکید بر این که چابهار به قطب صنایع بزرگ کشور تبدیل می شود، افزود: صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع بزرگ باید در منطقه آزاد چابهار دارای سهم باشد.

ترکان با اشاره به این که دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر نیز ظرفیت جدیدی به سواحل جنوب اضافه می‌کنند، افزود: تصمیم هایی برای توسعه سواحل جنوب اتخاذ شده که راهبردی است و توجیه مناطق آزاد متکی به این تصمیمات است.

وی با بیان این که در هر حوزه‌ای که اقتصاد پررونق باشد، جمعیت گرد آن جمع می‌شود، گفت: ۷۰ درصد جمعیت جهان در سواحل زندگی می‌کنند، در حالیکه این رقم در ایران بسیار اندک است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه هیچ یک از شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوب قرار ندارند، گفت: این در حالی است که اقتصاد نفت ایران در جنوب قرار دارد و ما باید حداکثر استفاده را از ظرفیت اقتصاد دریا ببریم.

برچسب ها: اقتصاد دریا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: