کد خبر: ۱۸۶۸۴۶
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
0
پول‌نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ثبت جهانی "فرش سنقر و کلیایی" خبر داد.

نعمت‌الله حقیقی در گفت و گویی از ثبت جهانی فرش سنقر و کلیایی خبر داد و گفت: این برند جهانی با شماره ثبت 1023 و با نشان "سنقر و کلیایی" به ثبت رسید.

وی ادامه داد: فرش دستباف سنقر و کلیایی در ردیف فرش‌های 13 منطقه دیگر کشور از جمله اردکان، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، ترکمن جرگلان و بجنورد، قشقایی فارس، گبه فارس و ... قرار گرفت و ثبت جهانی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اعلام مرکز ملی فرش در سال 93 به استان، عنوان کرد: در آن زمان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه آمادگی خود را برای ثبت فرش دستباف سنقر و کلیایی اعلام کرد و به دنبال آن مدارک و مستندات لازم جمع آوری و به مرکز ملی فرش ارسال شد و با پیگیری‌های مستمر به تایید مرکز ملی فرش رسید.

به گفته حقیقی، در مرحله بعد مرکز ملی فرش با همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به احصاء و جمع‌آوری مدارک جغرافیایی و تاریخی و پرداخت هزینه‌های لازم به شرکت وایپو (شرکت تابعه سازمان ملل مستقر در سوئیس) اقدام شد که در نهایت این مدارک به تایید 23 کشور عضو رسید و اعتراضی هم وجود نداشت.

وی در ادامه  فرش سنقر و کلیای را یکی از برندهای معتبر فرش در کشور دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از قدمت 400 ساله بافت فرش سنقر، نقوش و طرح‌های آن یاد کرد و ادامه داد: فرش سنقر 32 طرح و نقشه مختص به خود را دارد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، این فرش به دلیل ویژگی‌های سنتی  و طراحی نقشه‌هایی که دارد توانسته در برخی از کشورهای جهانی مشتری جذب کند.

حقیقی با بیان اینکه در همین راستا شرکت تعاونی فرش دستبافت روستایی سنقر با هدف گسترش بازار و حضور دائمی در بازارهای بین‌المللی و خصوصا اروپایی اقدام به تاسیس دفتر و نمایشگاه دائمی فرش دستباف "کلن آلمان" کرد، افزود:  هم اکنون هم برنامه‌هایی برای رونق این فرش در دست اقدام است.

وی ابراز امیدواری کرد، ثبت جهانی فرش سنقر بر فروش و بازاریابی بیشتر این محصول خصوصا در بازارهای جهانی اثرگذار باشد و در نهایت شاهد رونق صنعت فرش استان و فعالیت تعداد بیشتری از افراد در این بخش باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: