May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۲۱۷
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
0
نرخ سود تسهیلات بانک مسکن 2 درصد کاهش یافتپول‌نیوز- مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: نرخ سود تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل صندوق های پس انداز این بانک 2 درصد کاهش یافت.

سید اصغر حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: نرخ سود تسهیلات خرید و ساخت مسکن مربوط به صندوق مسکن یکم و صندوق جوانان از 13 درصد به 11 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: تصمیم تازه بانک مسکن قیمت تمام شده وام خرید مسکن و مبالغ قسط ماهانه این تسهیلات را برای خانه اولی ها به عنوان تقاضای 100 درصد مصرفی کاهش خواهد داد که این اتفاق باعث حذف مانع اقتصادی یک سال اخیر در مسیر ورود متقاضیان به صندوق پس انداز مسکن خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین یادآور شد: با این اقدام، تعداد بیشتری از متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس انداز با شرایط متناسب با وضعیت عمومی اقتصاد کشور و براساس شاخص تورم فعلی برای دریافت وام خرید مسکن اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه صندوق مسکن یکم در خرداد سال 94 با هدف ارائه تسهیلات به زوج های جوان خانه اولی در بانک مسکن راه اندازی شد، گفت: ثبت نام در این صندوق از سوی زوج های جوان خانه اولی مشمول دریافت وام از خرداد 94 آغاز و در خرداد امسال پس از گذشت یک سال نخستین سری از تسهیلات 800، 600 و 400 میلیون ریالی به ترتیب در شهر تهران، شهرهای بالای 200 هزار نفر و شهرهای زیر 200 هزار نفر از طریق این صندوق پرداخت شد.

حسینی یادآور شد: امسال نخستین گروه از ثبت نام کنندگان سال گذشته برای خرید مسکن به این تسهیلات دسترسی پیدا کردند که با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات و کاهش 9 درصدی اقساط ماهانه، انتظار می رود با استقبال بیشتری در ماه های آینده روبرو شویم.

مدیر شعب بانک های مسکن استان قزوین ادامه داد: اوایل امسال با دو برابر شدن سقف وام خرید مسکن صندوق مسکن یکم، این مهم در تهران از 800 میلیون ریال به یک میلیارد و 600 میلیون ریال، در شهرهای بیش از 200 هزار جمعیت از جمله قزوین از 600 میلیون ریال به یک میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش یافت که با کاهش 2 درصدی سود تسهیلات، مبلغ اقساط ماهانه برای وام های نخست 20 میلیون ریال و برای تسهیلات بخش دوم نیز 15 میلیون ریال در نظر گرفته شد.

حسینی ادامه داد: بانک مسکن به عنوان نخستین بانک، نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم را به 11 درصد کاهش داد و با توجه به عدد بالای وام که برای ثبت نام کنندگان جدید در سال 95 به میزان دو برابر افزایش یافته به طور قطع تعداد بیشتری از متقاضیان برای دریافت این نوع تسهیلات ثبت نام خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد: قسط معمولی ماهانه به صورت غیر پلکانی برای وام های 600 میلیون ریالی صندوق یکم در شهرهای بیش از 200 هزار نفر با احتساب سود 11 درصدی و مدت باز پرداخت 12 ساله حدود 7 میلیون و 500 هزار ریال و به صورت مدل باز پرداخت پلکانی دوره ای اقساط ماهانه 13 میلیون و 200 هزار ریال خواهد بود.

حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به کاهش سود تسهیلات، فرصت بسیار مناسبی برای افراد افتتاح کننده این حساب به وجود آمده تا از این طریق بتوانند ارزان قیمت ترین وام خرید را دریافت و در شرایط ثبات بازار مسکن، اقدام به خرید خانه کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: