May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۹۳۷
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
۱
در انگلستان با وجود این‌که تا سه‌برابر بیشتر از ایران، خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - آمارها حاکی از آن است که در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می‌شوند؛ گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد.
 
هم‌چنین تعداد تلفات جاده‌ای كشور در سال با تلفات یك جنگ تمام‌عیار برابری ‌می‌كند. وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای کشور باعث شده است بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند.
 
حوادث رانندگی علاوه بر زیان‌های بسیار اجتماعی، ضررهای اقتصادی بی‌شماری نیز دارد. بر اساس آمارهای موجود، خودروهای سبک و سنگین در ایران تا ۱۰۰ برابر بیش‌تر از برخی کشورهای دنیا با یکدیگر برخورد می‌کنند.
 
به‌عنوان مثال در انگلستان با وجود این‌که تا سه‌برابر بیشتر از ایران، خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است. این شرایط نه‌تنها در ایران، بلکه کم‌وبیش در سایر کشورها مشاهده می‌شود و با وجود پیشرفت‌های بسیار در صنعت و تکنولوژی، همچنان شاهد بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم.
 
از این رو دبیرکل سازمان ملل متحد سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به منظور نجات جان پنج میلیون نفر در جهان عنوان کرده است که در طول سال بر اثر تصادف‌ها و حوادث رانندگی کشته می‌شوند.
 
بنابراین کشورهای مختلف جهان موظف هستند با بررسی دقیق علت تصادفات جاده‌ای و بررسی میزان تاثیرگذاری راننده، جاده، وسیله نقلیه و محیط شرایط را به دقت بررسی کنند و با افزایش استانداردهای موجود، شرایط افزایش سلامت ساکنان زمین را فراهم بیاورند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
12:24 - 1395/04/29
میشه گفت دلیلش بی کیفیتی جاده ها و خودرو هاست. ولی بی کیفیت خودرو ها واقعاً در ایران مشکل بزرگیه که باید براش فکری کرد. واردات با تعرفه معقول یکی از این راه هاست! بر فرض اگر تعرفه خودرو وارداتی بیست و پنج درصد هم باشه! فکر نمیکنم بیست و پنج درصد + دستمزد کمتر + هزینه کمتر انرژی در ایران نسبت به تولید کننده های خارجی ، امتیاز کمی به خودروسازان داخلی باشه! اگر خودرو سازی با تمام این امتیازات قادر به رقابت با خودروساز خارجی نیست خب همون بهتر که نابود بشه ! ما که نیازمند یک صنع ناکارامد هزینه بر که مردممون رو به کشتن میده نیستیم! میشه این سرمایه گذاری رو جای دیگه ای انجام داد که بازدهی مالیش هم بهتر باشه ! جایی که ما مزیت نسبی داریم!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: