پولنیوز - یک کارآفرین ایرانی گفت: در حال حاضر از یک طرف آمریکاییها کسبوکارهای
ایرانی را تحریم کردهاند و نمیگذارند در سایتهای مهم و شبکههای اجتماعی
بینالمللی تبلیغ کنیم و از سوی دیگر، در داخل کشور هم برای معرفی محصولات
داخلی محدودیت وجود دارد و امکاناتی برای فعالان این عرصه فراهم نمیشود.
پاشا
ناصرآبادی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تبلیغات یکی از مهمترین نیازهای
هر کسبوکار است و تاثیر آن در حیات یک شرکتها غیرقابل انکار است ولی از
یک طرف آمریکاییها کسب و کار های ایرانی را تحریم کرده اند و نمی گذارند
در Google ،Facebook ،Instagram و YouTube تبلیغ کنیم و از سوی دیگر، در
داخل به دام یکسری افراد افتادهایم که با همه چیز سیاسی برخورد میکنند.
وی
افزود: آخر یکی بگوید در شرایط اقتصاد مقاومتی، با وجود تحریمها و
فیلترینگ و ممنوعیت تبلیغ ماهواره، چه کسی به اداره بازرگانی صدا و سیما
اجازه داده برای تبلیغات تلویزیونی که در انحصار خودش است، قیمت گذاری کند و
برایش مقررات وضع کند؟ چرا باید قوانین انتخابی اجرا شوند؟
این
کارآفرین ادامه داد: همانطور که تبلیغات ماهواره ای ممنوع است، قیمتگذاری
خدمات انحصاری توسط ذینفع هم ممنوع است. یعنی اداره بازرگانی صدا و سیما
با نقض قانون به نابودی کسبوکارها دامن می زند ولی از آن طرف شعار حمایت
از کسبوکارها را سر دادهاند.
وی اظهار داشت: مدیران محترم به جای
آنکه خرجشان را با دخلشان جور کنند، هزینه ناکارآمدیها را با افزایش
نابههنگام قیمت آگهیها و فشار به فعالان اقتصادی (یعنی همانهایی که
چرخشان نمی چرخد) تامین میکنند. چرا؟ چون بودجه صدا و سیما کفاف حقوق 30
هزار پرسنل را نمی دهد.
ناصرآبادی افزود: BBC جهانی که گستردهترین
رادیو تلویزیون جهان است، فقط 14 هزار کارمند دولتی دارد ولی صدا و سیمای
ما با این همه برنامههای تکراری و قرعهکشی و تبلیغات، 30 هزار نفر نیرو
دارد که حقوقشان سالانه 1000 میلیارد تومان خرج روی دست کشور می گذارد.
وی
در پایان نوشت: حالا که صحبت از رقم فیشهاست، بد نیست تعداد فیشهای
حقوقی را هم بررسی کنند تا معلوم شود چرا چرخ کارخانهها نمی چرخد... و این
البته مشتی است نمونه ی خروار.
با توجه به انحصاری بودن خدمات آگهی اداره بازرگانی صداوسیما، قیمتگذاری
این خدمات توسط ذینفع محل اشکال است و به نظر میرسد در این بخش نیز ورود شورای رقابت به بحث تعیین قیمت و تنظیم تعرفه ضروری به نظر میرسد.