April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۹۰۴
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵
0
پول‌نیوز - تیم ملی وزنه برداری روسیه هم بنا به تصمیم فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی به جمع کاروان 110 نفری ورزشکاران روسی محروم شده از حضور در رقابت های المپیک برزیل 2016 پیوست.

پیش از این تمامی اعضای تیم های دو ومیدانی زنان و مردان، چندین شناگر، قایقران و وزنه بردار روسی محروم شده بودند که سرشناس چهره جهانی مردان روسلان البیگ اف وزنه بردار و دارنده دو عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان، دو المپیک و دو اروپایی، استاد ورزش و افتخار ملی روسیه به اتهام دوپینگی بودن شده است.

همچنین یلنا ایسینبایوا نخستین زنی که در جهان توانست با نیزه از سد ارتفاع پنج متری بگذرد با سه قهرمانی جهان در فضای باز، چهار عنوان اول سالنی، دو قهرمانی المپیک و ثبت 18 رکورد جهانی در این رشته که بانوی اول ورزش روسیه شناخته می شود در جمع محروم شدگان المپیکی است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، روسیه فدراسیون بین المللی وزنه برداری که اعلام کرده بود نمونه های دوپینگ سنجی ورزشکاران روسی در دست بررسی است و اگر نشانه های مصرف داروهای نیروزا ثبت شود، رای محرومیت صادر خواهد شد، شامگاه جمعه خبر محرومیت کامل تیم وزنه برداری این کشور را از حضور در مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 صادر کرد

در بیانیه این فدراسیون آمده است: اقدام های صورت گرفته در روسیه و موارد متعدد استفاده ورزشکاران این کشور از داروهای نیروزا در سطوح مختلف، به جایگاه ورزش وزنه برداری جهان بشدت آسیب زده و بنا براین هر هشت ورزشکار ملی پوش این کشور از حضور در المپیک برزیل محروم هستند.

با این تصمیم یکی از اصلی ترین تیم های مدعی کسب نشان های سه گانه و رقیب اول وزنه برداران ایران از دور این رقابت ها حذف شد.

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که شرکت ورزشکاران روسی در ریو 2016 منوط به بررسی و تایید استفاده نکردن ورزشکاران روسی از داروهای نیروزا در فدراسیون های بین المللی هر رشته است و محرومیت های جدید در قاب این تصمیم اعلام شده است.

همزمان ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه نیز اعلام کرد: اتهام زنی کمیسیون مستقل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ علیه ورزشکاران روسی با هیچ مدرکی اثبات نشده است.

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: