May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۵۲۹
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
0
جبرائیلی گفت: معادل دو میلیون دلار کنسرو ماهی تن با روغن تصفیه‌نشده به روسیه ارسال شد و به‌جای صادرات پنیر 650 گرمی تنها 180 گرم ماده اصلی پنیر در بسته‌بندی‌ها به همراه آب‌نمک وجود داشت که هر دو مورد مرجوع شد.
پول‌نیوز - دبیرکل خاورمیانه جامعه مدیران و کارآفرینان اروپا و آسیا و مدیر امور بین‌الملل کنسرسیوم کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام کرد: همایش راهکارهای بازاریابی نوین و افزایش فروش 21 مرداد با حضور مایکل لندر، سخنران برتر حوزه مارکتینگ و شهرام جزایری به عنوان تحلیلگر اقتصادی در تهران برگزار می‌شود.

مهدی جبرائیلی در یک نشست خبری در محل پژوهشکده فناوری اطلاعات اظهار داشت: مطالعه اقتصاد کشورها نشان می دهد برخی از کشورها توانسته اند به اندازه 200 تا 300 سال سایر کشورها با رشد تکنولوژی بهبود وضعیت اقتصادی را به دست آورند و در سفر اخیر مسئولانی از سازمان تجارتَ جهانی این خوش بینی وجود داشت که بتوان در زمینه تجارت الکترونیک و بهبود زیرساخت های آن در کشور اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه شرایط تجارت به گونه ای است که از برخی از فرصتهای به وجود آمده استفاده مناسب صورت نمی گیرد و از 2 سال گذشته که با بروز اختلاف میان ترکیه و روسیه فرصت لازم برای انجام صادرات به این کشور فراهم شده است متاسفانه استفاده لازم صورت نگرفته و کالاهایی به روسیه صادر شده است که از استاندارد لازم برخوردار نیست.

جبرائیلی تاکید کرد: به طور مثال معادل دو میلیون دلار کنسرو ماهی تن با روغن تصفیه‌نشده به روسیه ارسال شد و به‌جای صادرات پنیر 650 گرمی تنها 180 گرم ماده اصلی پنیر در بسته‌بندی‌ها به همراه آب‌نمک وجود داشت که هر دو مورد مرجوع شد. بسیاری از کالاهای صادراتی دیگر نیز از کیفیت لازم برخوردار نبودند و این شرایط نشان می دهد در بحث توسعه صادرات و بازاریابی نوین باید کالای صادراتی وجود داشته باشد که از کیفیت لازم برخوردار باشد و تحریم اروپا و اختلافاتی که روسیه با ترکیه داشت بهترین زمان برای استفاده از این بازار صادراتی بوده است.

وی بیان داشت: باید با روشهای درست و اصولی و جهانی با صنعت فروش و بازاریابی آشنا شد و واردات و صادرات واقعی جایگزین تجارت رانتی شود و ورود به تجارت جهانی موجب جهش های اساسی در اقتصاد خواهد شد و باید کیفیت تولیدات نیز به سطح جهانی افزایش یابد در غیر این صورت بسیاری از تولیدکنندگان فعلی کشور قابلیت رقابت با تولیدکنندگان سایر کشورها را نخواهند داشت و از عرصه رقابت و تولید حذف خواهند شد.

جبرائیلی افزود: زیرساخت های تکنولوژی اینترنتی در کشور مساعد و مناسب نیست و تکنولوژی در اروپا به گونه ای است که موجب برنامه ریزی مناسب در تمامی بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود ومقاومت مردم در کشورهای جهان سوم برای پیوستن به تکنولوژی زیاد است و این در حالی است که هماهنگی مردم با تکنولوژی در بحث تجارت اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: دنیا درحال طی کردن دگردیسی عجیبی در تکنولوژی است و ایران نیز باید در مسیر این دگردیسی با سایر کشورها هماهنگ شود وتجارت جدید و بازاریابی اینترنتی به گونه ای است که در سالهای آینده تجارت سنتی را با سیل خود خواهد بود و این فرصتی است تا کسب و کارها و تولیدات مطابق با تکنولوژی روز هماهنگ شود.

جبرائیلی درپایان سخنان خود گفت: پس از برجام بیش از 120 هیات تجاری به ایران سفر کرده اند که خروجی چندانی تاکنون نداشته، زیرا سیستم تجاری و اقتصادی کشور نیازمند رسیدن به سطحی از هوشمندی و ایجاد ساختار برای تجارت بین الملل است.

محمدصادق مالکی، دبیر کنسرسیوم کسب‌وکارهای اینترنتی ایران و مشاور و مدرس بازاریابی و برندینگ اینترنتی و مدل های کسب درآمد اینترنتی نیز به اهداف برگزاری این کنسرسیوم اشاره کرد و گفت: ما در کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی در ایران با مخاطب قرار دادن مدیران و صاحبان کسب و کارها، اقدام به برگزاری همایش راهکارهای نوین بازاریابی و افزایش فروش کردیم تا بتوانیم بخشی از این خلا بزرگ کسب و کارها را به آنها نشان دهیم و علاوه بر جنبه تلنگر به آنها، دریچه ای به دنیای جدید بازاریابی را به روی آنها بگشاییم.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم این همایش با بهره گیری از برترین اساتید و متخصصان حوزه اقتصاد و بازاریابی و برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی در حاشیه آن، می تواند راهگشای موفقی برای صنعت و اقتصاد و شرکت های دانش بنیان و همین طور شرکت های نوپا و استارتاپ ها باشد و در نهایت معتقدیم این همایش برای تمام بنگاه های اقتصادی ما اعم از بزرگ و کوچک و نوپا بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

مالکی به تشریح محورهای اصلی برگزاری این کنسرسیوم پرداخت و افزود: معرفی برندهای جدید بازاریابی در دنیا، شیوه های جذب و وفادارسازی مشتریان و ساخت مشتری، راهکارهای ایجاد هویت برند با رویکرد افزایش فروش، آشنایی با شیوه های طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی آنلاین با رویکرد افزایش فروش، بازاریابی برای جذب سرمایه، بازاریابی با رویکرد صادرات خدمات و تولیدات، بازاریابی برای افزایش توسعه بازار، به کارگیری هوش اقتصادی در بنگاه ها با رویکرد افزایش سود، شیوه های جدید قیمت گذاری کالا یا خدمات و معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن، از جمله محورهای اصلی برگزاری این کنرسیوم می باشد.

دبیر کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی ایران با اشاره به رهنمودهای رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بدون شک تجارت الکترونیکی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و من معتقدم حلقه مفقوده اقتصاد ما بحث فروش و بازاریابی است.

وی درباره حضور شهرام جزایری به عنوان سخنگو در این کنسرسیوم توضیح داد: حضور وی به این دلیل است که از هوش اقتصادی بالایی برخوردار بوده و در سن 25 سالگی تعداد زیادی شرکت به ثبت رسانده و مدیریت می کرده است. درواقع وجه کارآفرین شخصیت او مد نظر این همایش است.

در ادامه این نشست، حمیدرضا اسماعیل‌خو، متخصص مدیریت اجرایی از دانشگاه ژان مولن فرانسه، درباره حضور مایکل لندر گفت: مایکل لندر، سخنران برتر حوزه مارکتینگ و برنده بهترین سخنران آموزشی در این حوزه است.

وی افزود: این همایش به سمت کسب‌وکارهای دیجیتالی و گرافیکی هدایت شده و تجارت الکترونیکی یک ابزار نیست، بلکه یک استراتژی است و در دنیای امروز دیگر بحث کسب و کار الکترونیکی مطرح نیست، بلکه بحث امروز بازاریابی دیجیتالی است.

اسماعیل‌خو به زیرساخت فرهنگی اشاره کرد و گفت: چون هرم جمعیتی ایران در حال جوان شدن است، مسلما فرهنگ دیجیتالی کم کم در میان مردم جا می افتد، ولی مهمترین مبحث برای استفاده از کسب و کارهای الکترونیکی زیرساخت فرهنگی است.

 بنابراین گزارش، همایش بزرگ راهکارهای بازاریابی نوین وافزایش فروش 21 مرداد در محل کتابخانه ملی برگزار و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به http://conf.e-act.ir مراجعه کنند.

در نشست خبری این همایش آیت حسینی، معاون سابق ارزیابی شناسا و معاون تحلیل و پایش اداره بازارافزایی بانک آینده نیز حضور داشت.

برچسب ها: بازار روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: