May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۱۶۸
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
0
گردشگرانی که از کشورهای توسعه‌یافته به شهرهایی مانند تهران سفر می‌کنند، با رانندگی‌های ناشناخته‌ای مواجه می‌شوند که برایشان سوال‌برانگیز است.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - چند سالی است صحبت‌هایی در مورد جذب گردشگران خارجی و راهکارهایی برای بالا بردن آمار آن‌ها شنیده می‌شود.

یکی از راه‌های کاربردی در این زمینه آراستگی ظاهری خیابان‌های شهرها است که در انتخاب شهر یا کشور مقصد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آراستگی خیابان‌ها و معابر عمومی ازجمله موضوعاتی است که در سایه همکاری مسئولان و مردم به دست خواهد آمد.

با توجه به آن که میزان حضور خودرو در سطح شهرهای روبه‌توسعه رشد چشمگیری دارد، استفاده درست و شایسته از آن‌ها می‌تواند به این آراستگی ظاهری کمک کند و رانندگی بدون در نظر گرفتن مقررات نتیجه عکس در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر نحوه رانندگی افراد یک جامعه یکی از مشخص‌ترین مظاهر فرهنگی آن جامعه به حساب می‌آید.

اگرچه در این باره جاده‌ها و کیفیت و کمیت وسایل نقلیه هم مهم هستند اما آن‌چه در نگاه نخست به چشم می‌آید، نحوه رانندگی و میزان رعایت قوانین مرتبط با آن‌هاست، نه وضعیت خیابان‌ها و جاده‌ها.

گردشگرانی که از شهرها و کشورهای توسعه‌یافته به شهرهایی مانند تهران سفر می‌کنند، در واقع با رانندگی‌های ناشناخته‌ای مواجه می‌شوند که سوالات بسیاری را برای آن‌ها باقی می‌گذارد و زاویه دید آن‌ها را نسبت به افراد جامعه تغییر می‌دهد.

رانندگی‌های خارج از خطوط، بوق‌های مکرر، چهارراه‌های بی‌قانون، درگیری‌ بین رانندگان و... از آن دست مواردی است که در ذهن هر گردشگری باقی می‌ماند و تجربه سفری خوب و خاطره‌انگیز را برای آن‌ها کمرنگ می‌کند و به سادگی تبلیغی منفی را برای انتخاب کشور به‌عنوان مکان گردشگری به همراه خواهد داشت.

از این رو باید روی فرهنگ رانندگی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه جدی‌تر، همگانی‎تر و یکپارچه‌تر کار کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: