کد خبر: ۱۹۲۲۲۲
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
0
قوانین حمل‌و‌نقل بار در سفرهای هوایی دست مسافران را بسیار باز گذاشته است، اما آیا حمل هر نوع سوغاتی در پرواز مجاز است؟
پول‌نیوز - پیش از بازگشت از یک سفر طولانی و فوق‌العاده، هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از خرید سوغاتی برای اعضای خانواده، همکاران، دوستان و آشنایان نیست. قوانین حمل‌و‌نقل بار در سفرهای هوایی دست مسافران را بسیار باز گذاشته است، اما آیا حمل هر نوع سوغاتی در پرواز مجاز است؟

روزنامه دنیای خودرو در شماره امروز خود به معرفی و بررسی سوغاتی‌های ممنوعه پرداخته است.

     دانه‌ها و گیاهان

گرچه ورود کمتر از 12 نوع گیاه به داخل هواپیما مجاز است، اما برای حمل انواع گیاهان یا دانه‌ها باید از کشور مبدا گواهی به همراه داشته باشید تا شرایط ورود به کشور مقصد را تایید کند. در یک کلام، حمل گیاهان به دردسرهایش نمی‌ارزد، مگر اینکه بخواهید گیاهی بسیار خاص را با خود حمل کنید.

     گوشت خوک

علاوه بر حرام بودن گوشت خوک در دین اسلام، سخت‌گیری‌های بسیاری در مورد حمل آن به دلیل نگرانی در مورد بیماری‌هایی که از مزارع پرورش خوک سرچشمه می‌گیرند وجود دارد، در شرکت‌های هواپیمایی سراسر دنیا اعمال شده است.

     مغز خوراکی حیوانات

ما ایرانی‌ها علاقه بسیاری به غذاهایی مانند کله‌پاچه، ساندویچ مغز و از این قبیل خوراکی‌ها داریم. در مورد این نوع غذاها هم قوانین مشخصی وجود دارد. اگر آن را پخته و در یک ظرف دربسته ریخته باشید، مشکلی وجود ندارد، در غیر این صورت، زحمت حمل تا فرودگاه را به خودتان ندهید.

     گوشت تازه، منجمد یا خشک شده

ورود انواع و اقسام گوشت از جمله گوشت تازه، منجمد، خشک‌شده و حتی فرآوری‌شده به داخل هواپیما کاملا ممنوع است. اگر از طرفداران پروپاقرص غذاهای گوشتی هستید، سعی کنید از تدارک خوراک‌های گوشتی برای سرو  در پرواز خودداری کنید.

      تخم مرغ‌شانسی

در تمام دنیا، شکلات‌های تخم‌مرغی که داخل‌شان اسباب‌بازی‌های کوچکی قرار دارد، هم در میان کودکان و هم در میان بزرگسالان بسیار پرطرفدار هستند، اما به دلیل سایز کوچک اسباب‌بازی‌های تعبیه شده درون این شکلات‌ها و امکان بروز خفگی در کودکان در صورت بلعیدن آن، اکثر شرکت‌های هواپیمایی ورود آنها را به هواپیما ممنوع اعلام کرده‌اند.

     سوپ خشک و رقیق

ورود هرگونه سوپ خشک و رقیق، گوشت گاو و عصاره‌های گوشتی به هواپیما ممنوع است. دلیل آن هم چیزی نیست جز رواج و شیوع جنون گاوی در اروپا و آنفولانزای مرغی در آسیا. بنابراین، اگر در رستوران‌های فرودگاهی سفارش سوپ دادید، سعی کنید باقیمانده آن را رها کنید و به درون پرواز نبرید.

     سیگار برگ کوبایی خریداری شده خارج از کوبا

سیگارهای برگ کوبایی تا حداکثر ارزش 100 دلار قابل خریداری و حمل در هواپیما هستند، اما مطمئن باشید این سیگارها را از مراکز معتبر خریداری می‌کنید تا هنگام سوار شدن، رسید خرید آن را به ماموران امنیتی تحویل دهید.

     خاویار

شاید متوجه نباشید با جابه‌جایی خاویار (که در اصل تخم‌های مربوط به سیستم تولید مثل ماهی هستند)، در حال جابه‌جایی حیات وحش هستید! این مورد در بسیاری از کشورها خلاف قوانین محیط‌زیستی است و به شدت با آن برخورد می‌شود. در برخی کشورها از سخت‌گیری این قانون کاسته شده است تا مسافران بتوانند تا سقف 125 گرم خاویار حمل کنند.

     دکوری‌های تهیه‌شده از مواد طبیعی

از ورود دکوری‌ها و دیگر سازه‌هایی که از جنس ذرت، آردگندم، آرد برنج، علف‌ها و چوب‌هایی مانند بامبو باشند، ممکن است در هنگام ورود به پرواز ممانعت به عمل آید. ممکن است این موارد در نگاه اول کاملا بی‌خطر به نظر آید، اما امکان دارد با حمل آن‌ها به کشور مقصد، انواع حشره‌ها، آفت‌ها و ... را منتقل کرده باشید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: