کد خبر: ۱۹۲۴۰۶
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
0
پول‌نیوز -«ویلای پناهی» به عنوان یکی از آثار واجد ارزش تاریخی باقی مانده از دوره‌ی پهلوی اول در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.»

فرهاد نظری، مدیر کل اداره ثبت آثار تاریخی منقول و غیرمنقول با اشاره به برگزاری جلسه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز (19 مرداد)، اظهار کرد: با مطرح شدن ثبت ملی ویلای پناهی، پس از تایید کارشناسان این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

او اعلام کرد: ویلای پناهی یکی از آثار با ارزش تهران به شمار می‌شود، به همین دلیل در جلسه شورای ثبت این بنا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. همچنین در حال حاضر بناهای ارزشمند دیگری در استان تهران وجود دارند که توسط کارشناسان شناسایی شده‌اند و قرار است پس از مراحل کارشناسی در فهرست آثار ملی کشور قرار بگیرند.

4 بنای واجد ارزش تاریخی و معماری در تهران به ثبت رسیدند

نظری در ادامه به ثبت چهار بنای واجد ارزش دیگر در کمیته ثبت و حریم آثار غیرمنقول پس از تایید کارشناسان خبر داد.

به گفته‌ وی، صبح امروز (19 مرداد) کمیته ثبت و حریم آثار غیرمنقول نیز در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و تعدادی از آثار و بناهای تهران مورد بررسی قرار گرفت که چهار بنای واجد ارزش معماری و تاریخی در فهرست آثار ملی اضافه شد.

او حمام قاجاری «بوعلی» دزاشیب را یکی از نمونه‌های شاخص معماری سکونتگاه و محلات شمال تهران دانست که به دلیل دارابودن ارزش‌های ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: دانشگاه «جنگ» که به دستور رضاه شاه در سال 1314 ساخته شد و معماری آن نیز متعلق به دوره پهلوی است به همراه موقوفه «تربیتی متقین» مربوط به دوره پهلوی اول نیز ثبت شدند.

مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی همچنین تاکید کرد: خانه «متین دفتری» که پیش از این به دلیل رای دادگاه از ثبت خارج شده بود به دلیل داشتن سبک معماری دوره تحول و ارزش‌های تاریخی و معماری منحصربه فرد بار دیگر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ویلای پناهی ، ثبت ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: