کد خبر: ۱۹۲۴۸۴
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
0
نعمت زاده ضمن اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد کارگروه‌های دائمی تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک گفت: تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده شود تا ساختار جدیدی برای این صنایع طراحی شود.
تدوین برنامه 10 ساله صنایع الکترونیک
پول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال تدوین برنامه 10 ساله در زمینه صنایع الکترونیک هستیم و از صاحب‌نظران این بخش دعوت می‌کنیم در این زمینه همکاری کنند. محمدرضا نعمت‌زاده در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک با اشاره به نقش صندوق در حمایت از صنایع الکترونیک گفت: این صندوق باید مرجع مورد تایید بانک‌های کشور و پل ارتباطی بین صنعت و بانک باشد. وی ضمن اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد کارگروه‌های دائمی تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک تصریح کرد: تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده شود تا ساختار جدیدی برای این صنایع طراحی شود.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 20 سال از عمر صندوق می‌گذرد، تصریح کرد: البته این صندوق به دلیل نداشتن سرمایه کافی و مساعد نبودن فضای اقتصادی کشور، رشد صنایع پیشرفته و الکترونیک مناسب نبوده است. نعمت‌زاده بر این باور است که این صندوق شدیدا مورد نیاز است و باید فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد. وی خدمات صندوق حمایت صنایع الکترونیک (صحا) را اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و خدمات کارشناسی عنوان کرد و گفت: زمینه‌های فعالیت این صندوق، خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، خدمات مهندسی و طراحی و مواردی دیگر است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صنایع مورد حمایت اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزار گفت: طبق اساسنامه صنایع مورد حمایت در 7 گروه صنایع رایانه‌ای، ارتباطی، اتوماسیون، قطعات الکترونیک، الکترونیک نوری، مصرفی و کاربردی تقسیم‌بندی می‌شوند.مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) نیز گفت: فعالان صنایع الکترونیک و شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با سطح فناوری و علمی بودن طرح‌ها می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود 5 تا 15 درصد بهره‌مند شوند.

علی وحدت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک که با حضور معاون فناوری رئیس‌جمهور و وزیر صنعت در پژوهشگاه وزارت نیرو آغاز به کار کرد، افزود: این صندوق در سال 94 بیش از 400‌میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای ذی‌نفعان صادر و بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت‌ها و طرح‌های این حوزه اعطا کرده است.وی با تاکید بر توسعه همکاری‌های بین‌المللی با هدف یادگیری فناوری و نیز ایجاد ارتباط منطقی بین شرکت‌های بزرگ با صنایع دانش بنیان گفت: با توجه به تنوع و گستردگی صنایع الکترونیک شامل صنایع مخابراتی، ‌ای تی، ‌ای سی تی، نرم‌افزار و صنایع الکترونیک مصرفی باید در بخش‌هایی از صنایع الکترونیک ورود پیدا کنیم که هم رقابت‌پذیر باشیم و هم ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کنیم. وحدت افزود: صنایع الکترونیک درصورت تامین بازار از توانایی بالایی برای تولید محصول برخوردار هستند و لازمه تحقق این مهم این است که نگاه شرکت‌های بزرگی چون شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و خودروسازی در تامین نیازهای خود به داخل باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: