کد خبر: ۱۹۲۵۴۸
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
0
حمید کارگر در حاشیه آیین بین المللی " هر گردشگر یک گره" در شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: این میزان صادرات شامل هزار و 430 تن و با در آمدزایی 83 میلیون دلار بوده است.
افزایش 40 درصدی صادرات فرش دستباف ایرانپول‌نیوز - رییس مرکز ملی فرش ایران از افزایش 40 درصدی صادرات فرش دستباف ایران در چهار ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد.

حمید کارگر در حاشیه آیین بین المللی " هر گردشگر یک گره" در شهر زیر زمینی نوش آباداظهار کرد: این میزان صادرات شامل هزار و 430 تن و با در آمدزایی 83  میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات فرش به بیش از 80 کشور دنیا انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان صادرات فرش ایران در چهار ماهه نخست امسال مربوط به کشور آمریکا بوده است.

کارگر با اشاره به اینکه بازار کشور ایالات متحده به دلیل تحریم های صورت گرفته تا پنج سال به روی فرش ایران بسته بود، خاطرنشان کرد: بعد از به ثمر رسیدن برجام شاهد رونق مجدد این بازار هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی فرش ایران می تواند سمبل و نماد برجسته صادرات و تکیه بر اقتصادی درونی باشد.

کارگر ادامه داد: فرش دستبافت کمترین وابستگی را به  مواد اولیه خارجی، نیروی انسانی غیر بومی و همچنین سرمایه گذار خارجی دارد، پس با حمایت از آن می توان گامی مهم در عرصه یک محصول استراتژیک داخلی با صرفه بالا برداشت.

وی در ادامه فرش کاشان و آران و بیدگل را دارای شهرت جهانی دانست و گفت: فرش بافی در همه جغرافیای ایران رایج بوده و به طور مشخص در مناطق ذکر شده شهرت عام و خاص دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران این شهرت را هم مربوط به سابقه بافت فرش در منطقه کاشان و آران و بیدگل و هم مربوط به تجارت آن دانست و افزود: بافت فرش نفیس در این دو منطقه نشان از توانمندی مردم در همه مهارت های مربوط به بافت فرش از رنگرزی تا بافت فرش دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: