کد خبر: ۱۹۳۱۲۱
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
0
27 کانتینر کالای قاچاق به دنبال تقاطع‌گیری اطلاعات(جلوگیری از ورود اطلاعات تکراری) مندرج در سامانه جامع گمرکی با مانیفست الکترونیکی توسط گمرک شهید رجایی کشف شد.
کشف 27 کانتینر کالای قاچاق در گمرکپول‌نیوز - گمرک ایران با اشاره به نقش کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف در قاچاق کالا، از کشف ۲۷ کانتینر کالای قاچاق در گمرک شهید رجایی خبر داد.27 کانتینر کالای قاچاق به دنبال تقاطع‌گیری اطلاعات(جلوگیری از ورود اطلاعات تکراری) مندرج در سامانه جامع گمرکی با مانیفست الکترونیکی توسط گمرک شهید رجایی کشف شد. در حالی که اظهار صاحبان کالا به‌صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی ثبت شده بود، داده‌های ورودی با اطلاعات مندرج در مانیفست الکترونیکی که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل در سامانه جامع گمرکی وارد شده بود مغایرت داشت.

 ثبت اطلاعات مغایر در سامانه جامع گمرکی و تقاطع‌گیری داده‌ها موجب شد تا هشدارهای الکترونیکی در سامانه به صدا درآید و دستور بررسی‌های بیشتر و کامل‌تر نوع و محتویات کانتینرها صادر شود. به دنبال آن سوابق اشخاص حقیقی و حقوقی صاحبان کالا و اظهارنامه‌های در جریان به‌صورت آنلاین و در لحظه، استخراج و ادامه عملیات گمرکی برای این اشخاص به‌صورت سیستمی قفل شد و بررسی کامل و دقیق محتویات کانتینرها در دستور کار گمرک قرار گرفت.

گمرک ایران پس از کشف محموله‌های قاچاق یادشده به بررسی سوابق کامل اشخاص حقیقی و حقوقی صاحبان این کالاها پرداخت و بار دیگر ردپای کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف در قاچاق این محموله‌ها پیدا شد. پیگیری‌های بیشتر نشان داد باندهای قاچاق با استفاده از کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف یا اجاره‌ای کالاهای خود را به نام تعدادی افراد بی‌بضاعت و کم‌درآمد ثبت کرده‌اند. براساس بررسی‌های به‌عمل آمده منشأ اصلی انجام چنین تخلفاتی صدور کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف برای افراد کم‌درآمد است و با این شرایط امکان ردگیری صاحبان اصلی کالاهای قاچاق با مشکلاتی مواجه می‌شود. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد ثبت سفارش این کالاها هم مشکلاتی داشته و باید صاحبان کارت‌های بازرگانی صرفا در رشته‌هایی که فعالیت آنها در شناسنامه کارت ثبت شده، اجازه ثبت سفارش داشته باشند.

منبع: دنیای اقتصاد
برچسب ها: گمرک ، قاچاق کالا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: