کد خبر: ۱۹۴۴۰۹
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
0
ارزش کل دارایی‌های منطبق بر شریعت در جهان یک هزار و 273 میلیارد دلار است که بانک‌های کاملاً اسلامی مبلغ ۹۴۶ میلیارد دلار آن را در اختیار خود دارند. از مجموع این 360 موسسه که در ۴۰ کشور جهان واقع شده‌­اند، ۲۴۹ موسسه به طور کامل خدمات اسلامی ارائه می‌دهند و ۱۱۱ بانک تجاری با داشتن باجه‌های مخصوص خدمات مالی اسلامی به عرضه خدمات می‌پردازند.
رتبه دوم بانک کارآفرین از نظر شاخص بازدهی داراییپول‌نیوز - بانک کارآفرین با نرخ بازده دارایی (ROA) 3/3 درصدی در سال 2015، رتبه دوم در بین بانک­‌های اسلامی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، این رتبه‌­بندی توسط این نشریه در میان 360 بانک و موسسه مالی اسلامی در بیش از 40 کشور جهان انجام شده است. بر اساس این گزارش، بانک‌های‌ اسلامی در سال گذشته میلادی سودی معادل ۵/۱۲ میلیارد دلار با متوسط نرخ بازدهی دارایی ۱/۱ درصد کسب کرده‌­اند. در این میان، نقش بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی در میان 360 بانک تجاری و تخصصی، شرکت‌های بیمه و موسسات مالی و اعتباری، چشمگیر است و این موسسات از نظر حجم دارایی‌ها در بالاترین ردیف‌های این رتبه‌بندی قرار دارند.

بنابر اعلام نشریه بنکر، ارزش کل دارایی‌های منطبق بر شریعت در جهان یک هزار و 273 میلیارد دلار است که بانک‌های کاملاً اسلامی مبلغ ۹۴۶ میلیارد دلار آن را در اختیار خود دارند. از مجموع این 360 موسسه که در ۴۰ کشور جهان واقع شده‌­اند، ۲۴۹ موسسه به طور کامل خدمات اسلامی ارائه می‌دهند و ۱۱۱ بانک تجاری با داشتن باجه‌های مخصوص خدمات مالی اسلامی به عرضه خدمات می‌پردازند.

لازم به ذکر است رتبه‌بندی بانک­‌ها و موسسات مالی اسلامی در جهان همه­‌ساله توسط نشریه بین‌المللی (The Banker) انجام می­‌گیرد.

این نشریه وابسته به نشریه بین‌المللی فایننشیال­‌تایمز (Financial Times) و از نشریات معتبر مالی جهان است كه هر ساله اطلاعات و رتبه‌بندی بانک‌های تجاری دنیا را در کنار سایر اطلاعات مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری منتشر می‌سازد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: