کد خبر: ۱۹۴۴۲۰
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
0
ایران با کسب اولین مدال نقره خود جمع مدالهای خود را به عدد هشت رساند. ایران هم اکنون با ۳ طلا، یک نقره و چهار برنز در رده بیست و سوم است.
برزیل در حضور یک ایرانی طلا گرفت!پول‌نیوز -پانزدهمین روز از رقابتهای المپیک با صدرنشینی آمریکا در جدول توزیع مدال‌ها، کسب مدال طلای فوتبال توسط تیم برزیل با حضور داور ایرانی و صعود کاروان ایران به رده بیست و سوم همراه بود.

 پانزدهمین روز از سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در برزیل با توزیع مدال در رشته های دوومیدانی، بدمینتون، بوکس، کانو اسپرینت، دوچرخه سواری کوهستان، شیرجه، پنجگانه مدرن، سه گانه، ژیمناستیک ریتمیک، کشتی آزاد و پایان برخی از رشته های توپی همچون بسکتبال و هندبال و والیبال زنان، فوتبال و واترپلوی مردان همراه بود.

آمریکا با ۱۱۶ مدال شامل ۴۳ طلا، ۳۷ نقره و ۳۶ برنز عنوان اولی را با فاصله بسیار از نظر مدالی برای خود مسجل کرد. بریتانیا با ۶۶ مدال شامل ۲۷ طلا، ۲۲ نقره و ۱۷ برنز در رده دوم قرار گرفته است . چین تنها با یک اختلاف مدال طلا و کسب ۷۰ نشان شامل ۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز سوم است.

روسیه، آلمان، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی ، استرالیا و ایتالیا نیز به ترتیب چهارم تا دهم هستند. روسیه در این روز از آلمان پیشی گرفت. روسیه با کسب چندین مدال طلای در رشته های کشتی آزاد و ژیمناستیک ریتمیک هر چند از نظر مدال طلا با آلمان در عدد ۱۷ برابر است اما با مدالهای نقره و برنز جای خود را در جدول بازیها با آلمان جابجا کردند.

در این روز کره جنوبی با کسب مدال طلا در رشته تکواندوی زنان موفق شد از رده یازدهم به رده هشتم جدول صعود کند و هلند به رده یازدهم رسید.

در این روز برزیل یک طلای با ارزش کسب کرد. برزیلی های عاشق فوتبال بالاخره توانستند در فینال انتقام خود را از آلمان ها بگیرند و مدال طلای این رشته را از آن خود کنند. قضاوت فینال المپیک بر عهده علیرضا فغانی داور ایرانی بود. برزیل میزبان هم اکنون با ۱۸ مدال شامل ۶ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز در رده چهاردهم قرار گرفتند.

ایران با کسب اولین مدال نقره خود جمع مدالهای خود را به عدد هشت رساند. ایران هم اکنون با ۳ طلا، یک نقره و چهار برنز در رده بیست و سوم است.

نماینده ترکیه در این روز در سنگین وزن کشتی آزاد موفق شد به عنوان قهرمانی برسد و اولین مدال طلای کاروان خود را بدست آورد. این کشور با ۸ مدال در رده چهل و یکم جدول است.

کشور آذربایجان در این روز اولین مدال طلای کاروان خود را توسط تکواندو کار وزن ۸۰+ کیلوگرم خود بدست آورد و با این مدال در حالیکه پیش از این ۱۴ نشان نقره و برنز داشت به رده سی و نهم صعود کرد.

صرب ها با کسب مدال طلای واترپلو به رده سی و دوم جدول صعود کردند. نیجریه با کسب مدال برنز در فوتبال مردان اولین مدال خود در المپیک ریو را بدست آورد.

هندی ها در روز پانزدهم، اولین  مدال نقره خود در تاریخ بازیهای المپیک را بدست آوردند. یک بدمینتون باز زن هندی با ۱۷ سال موفق شد به عنوان یکی از جوان ترین ورزشکاران کشورش اولین مدال تاریخی نقره این کشور را بدست آورد تا ضمن کسب این مدال باعث صعود کشورش به رده شصت و ششم شود. هندی ها برای این مدال پاداش های ارزشمندی همچون یک ماشین لوکس و حقوق مادام العمر را برای این ورزشکار زن در نظر گرفته اند.

آخرین مدال رشته بدمینتون از آن نماینده کشور چین در بخش مردان شد. صربستان مدال طلای واترپلوی مردان را گرفت. روسیه قهرمان هندبال زنان شد و نروژی که مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها بود به مدال برنز رسید تا این کشور تنها با چهار برنز در رده ۷۴ قرار بگیرد. مدال طلای رشته تیمی بسکتبال زنان هم به آمریکا رسید.

 سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۸ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند،‌ کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد مدال نقره کسب کرد و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو دیگر برنزی ایران است.

منبع: مهر
برچسب ها: برزیل ، المپیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: