April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۰۴۳
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
0
پول‌نیوز -نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران با اشاره به اینکه هیچ کارخانه کاشی و سرامیکی در استان یزد تعطیل نشده، گفت: ۱۷ کارخانه کاشی و سرامیک در کشور تعطیل شد.

نصرالله شریف‌فرد عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، فعالیت تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور تحت تاثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته به دلیل عدم کشش بازارها تعدادی از شرکت‌ها در سراسر کشور تعطیل شد و تعداد زیادی نیز با راندمان حدود 50 درصد به فعالیت ادامه می‌دهند که متاسفانه این روند همچنان هم ادامه دارد.

شریف‌فرد با بیان این مطلب که با توجه به شرایط فعلی تولید کاشی و سرامیک در کشور توجیه اقتصادی خود را از دست داده است، افزود: بیش از 90 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت‌ها همچنان با راندمان کمتر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران با اشاره به اینکه عدم توجه بانک‌های عامل به بخشنامه‌های دولت و بانک مرکزی در ارتباط با ارائه تسهیلات به تولید کنندگان یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان این صنعت مهم کشور است، گفت: بانک مرکزی به تمام مدیران بانکهای عامل نحوه ارائه تسهیلات را ارائه کرده ولی متاسفانه توجهی به آن صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه رفع موانع تولید به واحدهای زیر 100 نفر اشتغال تسهیلات ارائه می‌شود ولی چرا به واحدهای بالای 100 نفر توجهی صورت نمی‌گیرد، این واحدها هم با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

شریف‌فرد گفت: عدم امکان نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات علی‌رغم اجرای برجام، عدم وجود مشوقهای صادراتی و تسیهلات لازم برای تامین نقدینگی مورد نیاز شرکتها برای تحقق چشم‌انداز شرکت‌ها، کمبود ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به کشورهای هدف صادرات از جمله موانع و مشکلاتی است که در راه صادرات کاشی و سرامیک یزد و ایران است.

نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران ادامه داد: با توجه به اینکه 50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد است، هیچ کارخانه کاشی و سرامیکی در استان یزد تعطیل نشده ولی در کل کشور 17 کارخانه تولید کاشی و سرامیک تعطیل شده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: