کد خبر: ۱۹۵۳۳۰
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
0
 پول‌نیوز -نخستین هفته معاملاتی شهریورماه در بازار فرابورس ایران با دادوستد یک هزار و 669 میلیون ورقه بهادار به ارزش هفت هزار و 778 میلیارد ریال به پایان رسید.

در هفته معاملاتی منتهی به پنجم شهریورماه، 517 میلیون ورقه سهام به ارزش یک هزار و 62 میلیارد ریال را در بازار اول به ثبت رسید که رشد 63 و 82 درصدی حجم و ارزش معاملات را نسبت به هفته پیش از آن نشان می دهد.

بازار پایه نیز در هفته ای که گذشت با مبادلات 680 میلیون ورقه سهام به ارزش 806 میلیارد ریال روبرو شد که از افزایش 11 و 4 درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار حکایت می کند.

به موازات رشد بازارهای اول و پایه فرابورس ایران و در حالی که بازار دوم روند نزولی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد، بازار ابزارهای نوین مالی نیز دادوستد 47 میلیون ورقه بهادار به ارزش چهار هزار و 467 میلیارد ریال را شاهد بود که در مقایسه با هفته پیش از آن حاکی از رشد 85 و 62 درصدی حجم و ارزش مبادلات در این بازار است.

همچنین، ارزش بازار فرابورس ایران و شاخص کل (آیفکس) روند نزولی را در هفته گذشته طی کردند و به ترتیب با افت 0.5 و 0.6 درصدی به ارقام 939 هزار و 201 میلیارد ریال و 798.6 واحد رسیدند.

** رصد بازار ابزارهای نوین مالی

هفته گذشته ابزارهای مالی اوراق بدهی، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن رشد متغیرهای حجم و ارزش مبادلات را نسبت به هفته پیش از آن تجربه کردند.

اوراق بدهی در بازار ابزارهای نوین مالی به تعداد چهار میلیون ورقه به ارزش سه هزار و 749 میلیارد ریال دادوستد شد که با رشد حدود 60 درصدی حجم و ارزش معاملات همراه بود. 

در هفته ها و البته ماه های اخیر رصد معاملات اوراق بدهی در بازار فرابورس ایران به خوبی گویای استقبال سرمایه گذاران از این اوراق است که این امر با بررسی روند رو به رشد معاملات این اوراق قابل مشاهده است.

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز در هفته گذشته به ترتیب رشد 27 و 89 درصدی حجم و 24 و 231 درصدی ارزش معاملات را تجربه کردند.

** پالایشی ها بیشترین سهم از ارزش معاملات بازار سهام را در اختیار گرفتند

پالایشی ها در هفته گذشته با ارزش معاملاتی بیش از 440 میلیارد ریال، 25 درصد ارزش کل معاملات بازار سهام فرابورس را در اختیار گرفتند و در صدر صنایع فرابورسی ایستادند.

گروه های «فلزات اساسی» و «اطلاعات و ارتباطات» نیز به ترتیب 14 و 12 درصد ارزش کل معاملات خرد بازار سهام را به خود اختصاص دادند.

اکنون به ترتیب سه گروه شیمیایی ها، بانکی ها و فلزات اساسی بیشترین سهم از ارزش کل بازار فرابورس ایران را به نام خود ثبت کرده اند.
منبع: مهر
برچسب ها: بورس ، فرابورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: