April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۵۶۳
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
0
پول‌نیوز -دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: یک باند بزرگ هفت نفری گروگانگیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات انتظامی کرمان دستگیر و ۱۳ گروگان از چنگال آدم‌ربایان آزاد شدند.

دادخدا سالاری از کشف وانهدام باند مخوف گروگانگیری و اخاذی خبر داد و اظهار داشت: یک باند بزرگ هفت نفری گروگانگیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات انتظامی کرمان دستگیر و 13 نفر از افراد گروگان گرفته شده از چنگال آدم ربایان آزاد شدند.

وی بیان کرد: اعضای این باند در چندین شهر فعالیت محرمانه داشته و پس از شناسایی بزه‌دیدگان با پوشیدن لباس‌های نظامی و استفاده از سلاح آنان را دستگیر و با چشم بند در جعبه عقب خودروهای خود به منزلی که از قبل در شهر کرمان تهیه کرده بودند منتقل می‌کردند.

سالاری افزود: همچنین آنان را در غل و زنجیر و زدن دستبند و پابند و چشم بند در شرایط سخت و غیر‌قابل تحمل و به شکل گرسنه و تشنه نگهداری و مورد ضرب و شتم شدید و انواع شکنجه‌های غیرانسانی قرار داده و درحالی که صدای ناله آنان بلند می‌شد با خانواده آنان ارتباط برقرار و جهت آزادی آنان مبالغ گزافی را مطرح می‌کردند و از این طریق تاکنون میلیاردها ریال از افراد مختلفی اخاذی کرده‌اند.

دادستان مرکز استان کرمان اضافه کرد: تاکنون چندین حساب بانکی و میلیارد ریال وجه نقد موجود در حساب‌های بانکی متعدد، انواع خودروهای مختلف‌، منازل متعدد‌، سلاح و البسه نظامی، شوکر، دستبند، پابند که در عملیات‌های مختلف گروگانگیری از آن‌ها استفاده می‌شده است، از متهمان کشف و توقیف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این متهمان با اقدامات ضدامنیتی خود جامعه استان کرمان را ناامن کرده، اقدامات و افعال متهمان و قانون‌شکنان از نظر این دادستانی بر اتهام حد محاربه و افساد فی‌الارض قابل تطبیق و بر مبنای این تشخیص از سوی این مرجع مورد تعقیب قرار گرفته و به پرونده آنان به‌شکل ویژه و در اسرع وقت و طی مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد.

سالاری افزود: متهمان اتهامات دیگری از قبیل استفاده از البسه نظامی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، گروگانگیری، اخاذی و ضرب و جرح عمدی را در کارنامه مخوف خود دارند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات استان کرمان در جهت برخورد قاطع با جرائم خشن و برقراری نظام وامنیت با هشدار به متخلفان به نظم و امنیت بیان کرد: درباره تامین امنیت مردم و مقابله با ناامنی دستگاه قضایی استان با صلاحیت و اقتدار با مجرمین برخورد قانونی متقضی را انجام خواهد داد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: گروگانگیری ، کرمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: