کد خبر: ۱۹۶۲۷۰
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
0
 پول‌نیوز -سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: با توجه به رفع تحریم ها علیه ایران و ایجاد شرایط پسابرجام، بانک مشترکی برای تسهیل روابط اقتصادی دو کشور در حال تاسیس است.

'ویلیام مکس فلمن وایتد' عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس و فعالان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: همچنین برقراری 2 پرواز مستقیم هفتگی تهران - آفریقای جنوبی توسط شرکت هواپیمایی ماهان در دستور کار قرار دارد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران در خصوص ظرفیت های همکاری 2 کشور نیز اظهار کرد: می توان مهارت های دو کشور را با یکدیگر به اشتراک گذاشت و در زمینه هایی همچون صنایع دانش بنیان، داروهای گیاهی، سنگ گرانیت و مرمر نیز تبادل تجاری و مطالعاتی داشت.

وی به بازدید خود از یک مجتمع کشاورزی خرم آباد اشاره کرد و با بیان اینکه این مجموعه وی را بسیار تحت تاثیر قرار داده، گفت: کشور آفریقای جنوبی نیز مطالعات بسیار قوی در حوزه کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: آفریقای جنوبی تمام سنگ مورد نیاز خود را به قیمت بالا از ایتالیا خریداری می کند که با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالای سنگ ایران، می توان با ایجاد روابط تجاری، این مهم را با ایران و لرستان به اشتراک گذاشت.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با تاکید بر ایجاد مشوق های لازم برای بخش خصوصی از طرف دولت، افزود: در آفریقای جنوبی بسته های حمایتی قانونی از جمله یافتن شریک به منظور تامین بخشی از هزینه ها، برای فعالان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

مکس فلمن وایتد همچنین یادآور شد: آفریقای جنوبی سالانه 500 هزار تن کمبود عسل دارد که این میزان را از نیوزیلند خریداری می کند و در صورت آمادگی لرستان در این حوزه، می تواند از این استان خریداری نماید.

وی همچنین با اشاره به آمادگی آفریقای جنوبی برای خرید پسته از ایران ادامه داد: این کشور آمادگی دارد ایران و لرستان را در زمینه سنگ مرمر با شرکای مناسبی مرتبط کند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه صنعتی شدن، سیاست این کشور است، گفت: امروز کشورهای در حال توسعه بیش از نیاز به کشورهای اروپایی، به یکدیگر نیاز دارند.

وی همچنین با اشاره به زیبایی های لرستان گفت: آسایش و امنیت این استان قابل توجه است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران عصر روز گذشته به همراه هیاتی وارد لرستان شد و از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و جاذبه های گردشگری استان بازدید کرد.

در 2 سال اخیر سفرا و هیات های تجاری کشورهای مختلف از جمله اندونزی، افغانستان، ترکیه، اتریش، روسیه، سوئد، سوییس و فنلاند به لرستان سفر کرده اند.

آمارها نشان می دهد در سال 2015 میلادی ارزش مبادلات تجاری تهران و پرتوریا حدود350 میلیون دلار بود که نسبت به قابلیتها و ظرفیتهای اقتصادی دو کشور بسیار ناچیز است.

براساس مذاکرات صورت گرفته با مقامات آفریقای جنوبی در ایران قرار است ارزش مبادلات تجاری دو کشور تا سال 2020 میلادی به هشت میلیارد دلار افزایش یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: