کد خبر: ۱۹۶۷۴۴
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
0
پول‌نیوز -  توسعه همکاری های علمی و فرهنگی تهران و مسکو در حوزه مکتوب و همچنین شاخه های جدید انتشار در مذاکرات عباس ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در روسیه و ولادیمیر گریگوریف معاون آژانس فدرال چاپ و این کشور بررسی شد.

 در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر توسعه و روابط دو کشور در زمینه فرهنگ و اطلاعات به توافق ها میان مقامات و مسئولین بلند پایه اشاره و خاطرنشان کردند که همکاری ها در بخش های مختلف علمی و فرهنگی از قبیل ترجمه و نشر کتاب، تشکیل نمایشگاه ها و استفاده از فرصت های نوین فضای مجازی در این حوزه اهمیّت زیادی دارد.

ملکی همچنین حضور فعال روسیه در جشنواره کتاب تهران و شرکت متقابل ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب مسکو، سفر هیأت های علمی و فرهنگی از قبیل حضور اخیر میخائیل شویدکوی نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور فرهنگی و بین المللی به تهران، دیدار صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از شهر سن پترزبورگ و بزرگداشت شخصیت های شناخته شده دو کشور را بیانگر عمق روابط خواند.

در ادامه دیدار مسائل مربوط به تشکیل کمیته مشترک فرهنگی، حضور آژانس چاپ و نشر فدرال در تشکیل و برگزاری جایزه منطقه ای کتاب سال، فراهم آوردن زمینه مساعد همکاری دایرة المعارف بزرگ اسلامی ایران با کلیسای مسیحیّت ارتدکس روسیه و تعامل و همکاری در دو بخش اسلام شناسی و ایرانشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: