April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۱۴۷
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
0
مهدی عرشیان با اعلام این خبر گفت: این حجم سرمایه‌گذاری در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی با همکاری میان ملی حفاری، مراکز دانش بنیان و صنعتگران داخلی صورت گرفته است.
سرمایه‌گذاری در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و قطعات حفاریپول‌نیوز - مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در دولت یازدهم، 630 میلیارد ریال در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و قطعات صنعت حفاری سرمایه‌گذاری کرده است.

مهدی عرشیان با اعلام این خبر اظهار کرد: این حجم سرمایه‌گذاری در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی با همکاری میان ملی حفاری، مراکز دانش بنیان و صنعتگران داخلی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این مدیریت متولی بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی صنعت حفاری با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی است، افزود: در سه سال گذشته 14 مورد قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منعقد شده است.

عرشیان حجم قراردادها را افزون بر 180 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: از مجموع این قراردادها 9 مورد با مراکز علمی استان خوزستان و مابقی با دیگر دانشگاه‌ها است که به لحاظ تعداد و مبلغ، حدود 65 درصد درون استانی است.

وی به حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت حفاری اشاره و شمار پایان‌نامه‌ها را در 3 سال گذشته 147 مورد عنوان و یادآور شد: از این تعداد 57 درصد به دانشگاه‌های استان خوزستان اختصاص دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: از دیگر فعالیت‌ها در حوزه این مدیریت در سه سال گذشته می‌توان به تشکیل واحد نوآوری اشاره کرد که با هدف استفاده بهینه از استعدادهای بالقوه همکاران ایجاد شده است.

عرشیان ادامه داد: در این زمینه با تشکیل کارگروه نوآوری، تاکنون 30 نفر از همکاران خلاق و نوآور شناسایی و ایده‌های نوآورانه آنان در قالب طرح تدوین و پس از بررسی‌های لازم با ایجاد راهکارهای مناسب، فرصت استفاده از آن‌ها مهیا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مستمر با سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت، در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این زمینه عنوان کرد: تعداد قطعات ساخته‌شده برای بار اول در این مدت افزون بر دو هزار مورد با حجم قراردادی به ارزش 450 میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که با فراخوان سازندگان داخلی، 240 سازنده جدید شناسایی شدند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که از این تعداد 40 درصد بومی خوزستان هستند، ادامه داد: مراحل ارزیابی و بازدیدهای میدانی و ثبت این سازندگان در وندور لیست(Vendor List) شرکت انجام و آنان می‌توانند در مناقصه‌های شرکت حضور یابند      
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: