May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۷۲۰۰
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
0
پول‌نیوز -رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: پنج شرکت جدید به جمع 9 شرکت دارای مجوز واردات موبایل از آمریکا دست یافتند.

یدالله صادقی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در نشست خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : به منظور مدیریت واردات پوشاک تصمیمات جدیدی اتخاذ شده و دستور العمل ثبت نمایندگی شرکت های خارجی پوشاک برای ایجاد شعب در کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها مجوز واردات به ایران در قالب شخص حقوقی را شرکت های مادر دارند ،عنوان کرد: شرکت های وارد کننده پوشاک به ایران باید طی دو سال معادل بیست درصد ارزش واردات خود در داخل کشور را تولید کنند و از ظرفیت خالی کارخانجات داخلی بهره گیرند.

صادقی با بیان اینکه ایران فقط به شرکت های فعال در قالب شخص حقوقی مجوز واردات می دهد گفت : این امکان فقط برای شرکت های مادر فراهم شده و مجوزبه شرکت هایی اختصاص می یابد که بیست درصد ارزش ریالی واردات کالا را در داخل تولید کنند و از محل بیست درصد به بازارهای هدف شرکت مزبور، صادرات شکل گیرد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت : تا کنون در هیچ نمایندگی برندسازی صورت نگرفته چرا که برخی از تلفن های همراه امکان حضور به صورت نمایندگی در کشور و اعطای نمایندگی به آن به دلیل وجود تحریم های بین المللی را نداشته اند.

وی ادامه داد: این کالاها به شکل قاچاق وارد کشور شده و باعث تضییع حقوق مصرف کننده و گمرک شده بودند.

یدالله صادقی با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: شرکت های ناتوان در تاسیس نمایندگی در کشور ما که کالاهای آنان مصرف زیادی در ایران دارد، از طریق مراجعه به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و اخذ تاییدیه، می توانند اجازه ثبت سفارش را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با هدف ارائه خدمات به مصرف کنندگان، ساماندهی تلفن های همراه و ایجاد طرح ریجستری موبایل صورت گرفته ، همچنین تا کنون هیچ محدودیتی برای شرکت های حاضر در این طرح دیده نشده و هر شرکتی می تواند مجوز واردات را دریافت نماید.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: طی سال های گذشته 9 شرکت توانستند با ارائه خدمات پس از فروش اجازه قانونی واردات را دریافت کنند که به تازگی این مجوز به 5 شرکت دیگر نیز داده شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: