پول‌نیوز -انجمن شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت،گاز و پتروشیمی با ارسال نامه ای به مرکز پژوهش های مجلس تهیه ساختار جدید قراردادهای نفتی را یک گام به جلو در صنعت نفت کشور دانست و اجرایی شدن این قراردادها و پروژه ها را به عنوان موتور اصلی رونق کسب و کار ارزیابی کرد .

 براساس نامه مزبور، تهیه و انتشار ساختار جدید قراردادهای نفتی یک گام به جلو در صنعت نفت کشور تلقی و بدون شک تهیه و ایجاد ساختار آن هم در سطح بسیار وسیع ملی توسط وزارت نفت، کاری ارزشمند ارزیابی شده است.

براساس این نامه، وزارت نفت و تهیه کنندگان مجموعه قراردادهای مربوطه، اعتقاد و اصراری ندارند که متون تهیه شده بدون عیب و نقص بوده و باید بدون کم و کاست باید اجرایی شود، بلکه ورود به این بحث توسط همه منتقدان باید با یک نگاه بیطرفانه و کارشناسی و با حفظ منافع ملی و نظام و در یک فضای تعاملی صورت گیرد.

انجمن شرکت های مهندسی و پیمان کاری نفت، گاز و پتروشیمی نهایی شدن قراردادهای جدید نفتی را اولویتی جدی در استفاده حداکثری از میادین مشترک با کشورهای همسایه دانسته و اعلام کرد، قراردادهای جدید نفتی به ویژه در میادین مشترک که از سوی همسایگان با سرعت بالایی در حال بهره برداری است، باید سریعتر نهایی و توسط وزارت نفت عملیاتی شود.

تشکل مزبور در نامه خود آورده است: با توجه به رسیدن به دوران گذار از تحریم های ناعادلانه غرب و همچنین شرایط خاص انتقال ناصحیح پروژه های صنعت نفت و گاز کشور در یک دهه گذشته بین بخش خصوصی و دیگر بخش ها توسط وزارت نفت، در واقع بخش خصوصی با رکود قابل توجهی روبرو است.

انجمن شرکت های مهندسی و پیمان کاری نفت، گاز و پتروشیمی در این نامه تاکید کرد: لازم است سریعتر پروژه های صنعت نفت به عنوان موتور اصلی رونق کسب و کار به گردش کامل درآید.

 هیات دولت به تازگی کلیات قراردادهای جدید نفتی را به تصویب رسانده و قرار است با طی سایر مراحل قانونی، نخستین مناقصه بین المللی صنعت نفت در هفته پایانی مهرماه امسال برگزار شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صنعت نفت ، مناقصه ، انرژی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: