کد خبر: ۱۹۷۶۵۵
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
0
نادر جلالت عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون، گفت: برداشت زیتون کنسروی در برخی مناطق جنوبی و شمالی آغاز شده که تا آبان ماه ادامه دارد.
تولید زیتون کاهش یافتپول‌نیوز - عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون گفت: با توجه به آمار و ارقام موجود از استان ها، تولید زیتون کنسروی به سبب تغییرات جوی و سرمای ابتدای سال با کاهش 30 الی 40 درصدی مواجه خواهد بود.

نادر جلالت عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون، اظهار داشت: برداشت زیتون کنسروی در برخی مناطق جنوبی و شمالی آغاز شده که تا آبان ماه ادامه دارد.

وی از کاهش 30 الی 40 درصدی تولید این محصول خبر داد و گفت: با توجه به آمار و ارقام موجود از استان ها  تولید زیتون کنسروی به سبب تغییرات جوی و سرمای ابتدای  سال با کاهش 30 الی 40 درصدی مواجه خواهد بود اما برای آمار رسمی و دقیق میزان تولید باید تا پایان فصل برداشت منتظر ماند .

جلالت ادامه داد: مجموع تولید زیتون سال گذشته 100 هزارتن بوده که از این میزان 70 الی 80 هزارتن به زیتون کنسروی و مابقی روغنی اختصاص داشته است.

عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون با بیان اینکه سرانه مصرف روغن زیتون در داخل 200 گرم است، بیان کرد: سالانه 16 هزارتن روغن در داخل مورد استفاده قرار می گیرد که بسته به شرایط سال های مختلف 2 الی 5 هزارتن در داخل تولید شده و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

به گفته وی 4 هزارتن روغن زیتون وارداتی از طریق مبادی رسمی و مابقی از طریق قاچاق وارد می شود.

جلالت با بیان اینکه روغن زیتون های قاچاق از استاندارد لازم برخوردارنیستند، عنوان کرد: روغن زیتون های پونس( تفاله زیتون) قاچاق به سبب عدم نظارت از کیفیت لازم برخوردار نیستند که برخی افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت ویژگی های روغن خوب افدام به خرید این محصولات بی کیفیت می نمایند.

وی در خصوص دلایل قاچاق روغن زیتون اظهار کرد: نبود کنترل کافی در مرزها، عدم شناخت و آگاهی مصرف کنندگان از خرید محصول با کیفیت و تعرفه 26 درصدی واردات، قاچاق این محصول را رقم زده که شورای ملی زیتون انتظار دارد دولت با کاهش تعرفه 4 درصدی واردات همانند  روغن پالم، آن را تحت عنوان یارانه به تولیدکنندگان اختصاص دهد .

عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون تصریح کرد: دولت طی یک برنامه 5 الی ده ساله حمایتی از تولیدکنندگان داخلی می تواند میزان واردات و وابستگی  این محصول به خارج بکاهد .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: