کد خبر: ۱۹۷۹۴۵
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
0
 پول‌نیوز - شیرینی و شکلات خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود در فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها به فروش می رسد

دبیر انجمن شیرینی و شکلات کشور اظهار کرد: بر شکلات و شیرینی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، نظارتی وجود ندارد. توصیه می کنیم این کالاها را از فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها جمع آوری کنند چرا که آنها قاچاق هستند و به صورت غیر رسمی وارد کشور می شود. 

 وی با اشاره به اینکه تولیدات شیرینی و شکلات کشور در مجموع یک میلیون و 600 هزار تن است، بیان داشت: ایران به 66 کشور در دنیا شیرینی و شکلات صادر می کند و نسبت به مقداری که در کشور تولید می شود، در حدود 200 الی 300 هزار تن صادر می شود. 
 
وی در خصوص کم بودن مقدار صادرات شیرینی و شکلات یادآور شد: در سال های گذشته صادرات به کشورهای اطراف منطقه بوده است، ولی الان بخاطر مسائل سیاسی و حاشیه ای این صادرات کاهش یافته است. 
 
دبیر انجمن شیرینی و شکلات  کشور با اظهار اینکه به دنبال صادرات شیرینی و شکلات به کشورهای اروپایی هستیم، تصریح کرد: رقابت میان کشورهای اروپایی سنگین است و این مسئله زمان بر است و دارای زحمت فراوان است تا بتوانیم به حد نرمال واقعی برسیم. 
 
وی در خصوص واردات شکلات، کشور را مستلزم فرهنگ سازی در این رابطه دانست و گفت: اصولا ما فرهنگ خارجی پسندی داریم و این موضوع در رابطه با شکلات هم صادق است. از طرفی این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می شود و نظارتی وجود ندارد. 
 
مغازه ای با ذکر اینکه تعرفه شکلات و شیرینی در حدود 60 الی 70 درصد است، اظهار کرد: ورود شیرینی و شکلات با این تعرفه آزاد است اما با این قیمت هایی که این اقلام را در فروشگاه ها می بینیم، این کالاها قاچاق است چراکه قیمت شکلات و شیرینی وارداتی با این تعرفه ها خیلی بالاتر از این مقدار است. 
 
وی در خصوص تاثیر مواد اولیه شیرینی و شکلات در  رقابت با برندهای دیگر، بیان کرد: هزینه های تولید بالا است و با بالا رفتن قیمت ها ما در رقابت تنگاتنگ با برندهای کشورهای دیگر دچار مشکل هستیم و باید به دنبال تسهیل این قیمت ها باشیم. 
 
دبیر انجمن شیرینی و شکلات کشور به ارز آوری این حوزه اشاره کرد و گفت: ‌در سال در حدود 500 تا 600 میلیون دلار در وضعیت فعلی صادرات داریم.  


منبع:میزان
برچسب ها: شکلات ، قاچاق ، هایپرمارکت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: