April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۳۱۰
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
0
پول‌نیوز -چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران شنبه (سوم مهرماه) در آستانه بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با حضور شرکت هایی از 9 کشور خارجی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران در حالی شنبه گشایش می یابد که هشتم مهرماه (بیست و نهم سپتامبر) آیین بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با شعار «کشتیرانی؛ ضرورت انکارناپذیر دنیا» در مقر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) برگزار می شود.

«غلامرضا رضاییان» مدیر اجرایی جهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی، امروز (چهارشنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این نمایشگاه در پی دیپلماسی فعال دولت یازدهم فضای نوینی برای تعامل بیشتر دریایی با کشورهای جهان می گشاید و می تواند آزمون مهمی برای ارایه دستاوردها و توان دریایی ایران باشد.

وی حساسیت نمایشگاه چهارم را از لحاظ زمانی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری دریایی مهم برشمرد و افزود: در این نمایشگاه افزون بر فعالان داخلی این عرصه، دهها شرکت خارجی از ایتالیا، عمان، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلیس، کره جنوبی، قزاقستان و چین جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارایه می کنند.

رویکرد این دوره نمایشگاه ارایه تازه هایی در زمینه کشتیرانی، حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، موسسه های رده بندی، بیمه و موسسه های اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، نجات دریایی، محیط زیست دریایی ،گردشگری و تفریحات دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن ها، اتحادیه ها و مرکزهای عالی آموزشی علوم و فنون دریایی است. 

به گفته رضاییان، نمایشگاه چهارم با هدف ترویج و گسترش فرهنگ دریامحور ، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری صنعت دریایی و دریانوردی کشور ، ارتقای سطح همکاری های علمی و تجاری با کشورهای جهان، شناخت فرصت های سرمایه گذاری در زمینه دریایی و مشارکت در روند جهانی شدن برگزار می شود.

جذب سرمایه گذاران خارجی و فناوری های نوین دریایی با حفظ توانمندی های داخلی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بومی کردن این صنعت از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

به گفته رضاییان، چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایرانی سوم مهرماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن و تجارت و هیات های تجاری- بازرگانی داخلی و خارجی در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) گشایش می یابد و تا پنجم مهرماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: