May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۲۰۰
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
0
رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور گفت با همکاری دانشگاه "اینک فرانسه" نیروی انسانی مورد نیاز برای استفاده از ایرباس های جدید آموزش خواهند دید.
پول‌نیوز - رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور گفت با همکاری دانشگاه "اینک فرانسه" نیروی انسانی مورد نیاز برای استفاده از ایرباس های جدید آموزش خواهند دید.

حسین قنبری رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور هدف از تأسیس این دانشکده را تأمین نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب و خروج مستشاران آمریکایی و انگلیسی تمامی فعالیت‌ها و آموزش‌ها توسط نیروی داخلی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر  رشته های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی برق و الکترونیک و رشته هوانوردی گرایش مراقبت پروازی از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد؛ همچنین آموزش‌های لازم برای ورود به صنعت هواپیمایی کشور به فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور با اشاره به مطابقت آموزش‌های این دانشکده با استاندادرهای جهانی اظهار داشت: این دانشکده در بین 60 کشور آموزشی ایکائو تنها نماینده ایران است؛ ضمن اینکه عضو اتحادیه دانشگاه‌های برتر جهان ودر صدد عضویت در آژانس هوانوردی اروپا (یاسا) نیز هستیم.

وی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته قرار است 580 هواپیما طی 10 سال وارد ناوگان هوایی کشور شده که طبق برآوردها این تعداد نیازمند آموزش 10 تا 12 هزار نیروی انسانی متخصص بوده که آموزش آنها بر عهده دانشکده صنعت هواپیمایی خواهد بود.

قنبری در خصوص همکاری‌ و تفاهمات بین‌المللی در عرصه آموزش هواپیمایی، عنوان کرد: سطح بالای آموزش‌های این دانشکده باعث شده کشورهای متعددی راغب به همکاری آموزشی وعلمی با ما باشند؛ از این رو  با دانشگاه هوانوردی روسیه و فرانسه تفاهماتی صورت گرفته و نیز ایتالیایی‌ها پیشنهادی برای تأمین نیروی انسانی فرودگاه‌های کوچک خود به ما داده‌اند.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور ادامه داد: با هماهنگی وزارت کار و رفاه اجتماعی فارغ‌التحصیلان دانشکده با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه در صنعت هوایی آنها مشغول به کار خواهند شد و این امر با تمرکز بر کشورهای قطر و عمان در حال بررسی است.

قنبری ضمن تصریح این نکته که 90 درصد دانش آموختگان این دانشکده جذب صنعت می‌شوند، افزود: اکنون دانشجویانی از کشورهای دیگر مانند سوریه، عراق، لبنان، یمن، سریلانکا نیز در دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی در پاسخ به سوال، در خصوص نیاز به آموزش برای هواپیماهای جدید گفت: همکاری لازم با دانشکده «اینک» فرانسه برای آموزش نیروی انسانی برای هواپیمای ایرباس در داخل کشور انجام شده ولی مذاکره‌ای برای آموزش هواپیماهای بوئینگ صورت نگرفته است.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در خصوص تفکیک جنسیتی پذیرش دانشجو بیان کرد: دانشکده محدودیتی در این موضوع ندارد ولیکن صنعت محدودیت‌هایی را ایجاب می‌کند با این وجود 25 درصد پذیرش دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند که در رشته مراقبت پرواز مشغول به تحصیلند.

مهندس فرهاد حنفیان مدیر دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصصی دانشکده صنعت هواپیمایی کشور درباره برگزاری دوره‌های آموزشی این دانشکده گفت: دوره‌های تخصصی به دو بخش تقسیم می‌شوند، بخش اول آموزش ضمن خدمت که مربوط به پرسنل شاغل در صنعت است بخش دیگر مربوط به دانشجویان دیپلم یا با مدارک آکادمیک که در دو شاخه B1 (تعمیر و نگهداری هواپیما) و B2 (مکانیک هواپیمایی) آموزش می‌بینند.

وی در ادامه افزود: دوره‌ها دو ساله برای افراد با مدرک دیپلم بالغ بر 2 هزار و 700 ساعت آموزش که منطبق با پارت 66 دوره‌های یاسای اروپا بوده و 300 ساعت آن به آموزش زبان انگلیسی تخصیص داده شده است.

حنفیان در مورد هزینه برگزاری دوره‌ها اشاره کرد: برگزاری دوره‌‌های دو ساله 14 و 500 و دوره‌ها برای افراد با مدارک آکادمیک وابسته به ساعات آموزش بوده که به طور متوسط ساعتی 6 هزار و 500 تومان است و علاقمندان با مراجعه به سایت دانشگاه و یا با ارسال شماره یک به سامانه پیامکی 30004719 می‌توانند اطلاعات تکمیلی دوره‌های تخصصی و کوتاه مدت را اخذ کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: