کد خبر: ۲۰۱۲۷۸
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
0
تانگ یوان در واقع توپ برنج رنگارنگ چسبنده است که داخل آن با کنجد سیاه ، بادام‌ زمینی و لوبیا قرمز پر شده است.
محبوب ترین دسرهای کشورهای دنیا پول‌نیوز -دسر در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه بعضی از دسرها آن قدر تخصصی و منحصر به فرد است که وقتی نام آن برده می شود به یاد کشور و منطقه ای می افتیم که این ماده غذایی در آن تهیه شده است. از جمله دسرهای معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جلاتو- ایتالیا

جلاتو نوعی بستنی است اما طعم و بافت آن متفاوت است. در این دسر به‌جای خامه از شیر استفاده می‌شود درنتیجه کم‌ چرب‌ تر است و نسبت به بستنی هنگام هم زدن هوای کمتری دارد و غلیظ تر است.

گلاب جامون – هند

این دسر خمیری توپی شکل است که سرخ‌ می شود و سپس در شیر و شکر حاوی هل، گلاب و زعفران خوابانده می‌شود. اسم این دسر ترکیبی از کلمه فارسی گلاب و کلمه هندی جامون (نام یک میوه آفریقای جنوبی) است.

برف با شیره درخت افرا – کانادا

این ‌یک دسر کانادایی است که با برف خورده می‌شود. شیره این دسر 112 درجه سانتی‌گراد حرارت داده و روی برف ریخته می‌شود. به علت برودت هوا شیره روی برف سفت می‌شود و مصرف‌کننده مجبور است آن را با چوب یا چنگال بخورد. این دسر با قهوه، چای و دونات مصرف می‌شود.

سوپای پیلاس – شیلی

این خوراکی شبیه شیرینی گوش‌فیل است که خمیر آن سرخ و سپس با عسل یا شیره سرو می‌شود. خمیر این شیرینی از کدو حلوایی تهیه می‌شود و به همین دلیل است که دارای رنگ زرد است.

تانگ یوان – چین

تانگ یوان در واقع توپ برنج رنگارنگ چسبنده است که داخل آن با کنجد سیاه ، بادام‌ زمینی و لوبیا قرمز پر شده است. در اغلب موارد این ماده غذایی با شربت تهیه‌شده از زنجبیل و نبات سرو می‌شود.این توپک‌ها در جشن‌های فصل زمستان و تعطیلات چینی سرو می‌شود.

پودینگ چسبناک تافی - انگلستان

دسر منطقه شمال غرب انگلستان است که اسفنجی و چسبناک است و به سس شیرین آغشته است. این کیک از خرما، کره، شکر، تخم مرغ، دارچین و گاهی پودر شکلات تهیه می‌شود.

پاولووا – استرالیا

یک دسر پرطرفدار استرالیا و نیوزیلند است که با لایه ای از مارینگ، خامه و میوه تازه مانند کیوی و توت فرنگی تهیه می‌شود.

بستنی موچی – ژاپن

نوعی کیک برنجی چسبناک و رنگی است که با بستنی پر شده است.

فلان – اسپانیا

این دسر ، نوعی فرنی است که با سس کارامل سرو می‌شود. مواد پایه آن تخم مرغ، شیر و شکراست که به آن ظاهر ژله مانند می‌دهد. این دسر با طعم عسل، پوست لیمو، بادام له‌شده و اسانس پرتقالی نیز تهیه می‌شود.

اوکنی ندلیکی – جمهوری چک

نوعی پیراشکی میوه‌ای است که شامل توت‌فرنگی، آلو، هلو ، زردآلو و گیلاس می‌شود .

مندازی – کنیا

نوعی شیرینی سه‌گوش پرطرفدار است که با چای و قهوه سرو می‌شود. اگرچه از دونات معمولی شیرین‌تر است اما دارای ادویه مانند پودر هل و آغشته به پودر قند است.

کیسا لی - فنلاند

این دسر کاستارد تخم‌مرغی است که با سس کارامل سرو می‌شود. مواد اولیه این دسرشامل تخم‌ مرغ، شیر و شکر است که بافت ژله مانند به آن می‌دهد. این دسر برای تغییر طعم با عسل، پوست لیمو و بادام خردشده نیز تهیه می‌شود.

بی بینکا – فیلیپین

در ظاهر به پنکیک شبیه است. نوعی کیک برنجی شیرین پوشیده شده از کره ، شکر و نارگیل است.

برنج چسبناک انبه‌ای – تایلند

این دسر که اغلب در تمام طول سال به ‌ویژه در جشن سال نو تهیه می‌شود، ترکیبی از برنج شیرین و چسبناک با تکه‌های تازه انبه و نارگیل است.

شی دو ژان – ویتنام

نوعی سوپ شیرین تهیه ‌شده از ماش است که در جشن سال نو تهیه می‌شود. این دسر سرد یا گرم ، همراه با تکه‌های ژله‌ای یا توپک‌های برنجی و میوه سرومی شود.

موس میوه گل ساعتی – پاراگوئه

این میوه بومی کشور پاراگوئه است .این موس با پالپ میوه گل ساعتی ، شیر و خامه غلیظ که با ژله ، سفیده تخم مرغ و شکر مخلوط شده، تهیه می‌شود.

کویبنگ کیت – مالزی

یک نوع کلوچه نارگیلی است که ویژه جشن سال نو است. این کلوچه‌ها که به شکل گل است از بیرون شکننده و از داخل بسیار نرم است . این کلوچه از شیر نارگیل ، شکر و زرده تخم مرغ تهیه می‌شود.

سانخیا لاپو – کامبوج

این دسر کدو تنبل پرشده با فرنی نارگیل است که گاهی در خود کدوتنبل سرو می‌شود.

توران - نیکاراگوئه

این شیرینی حاوی تکه‌های گز،عسل و بادام است. پرطرفدار ترین نوع آن شکلاتی است.

سیکارنی – تبت

دسر این کشور ماست غلیظ شیرین است که حاوی پسته ، دارچین، هل و جوز هندی است.
سوفله شکلاتی فرانسه

کیکی است که با زرده وسفیده تخم مرغ و شکلات آب‌شده در داخل آن تهیه می‌شود. تهیه این دسر دشوار است و بلافاصله قبل از این‌که پف سوفله بخوابد، باید سرو شود.

پای سیب – آمریکا

پای سیب دسری آمریکایی است که نماد آشپزی این کشور هم تلقی می‌شود .

پای سیب متشکل از یک پوسته شیرینی پای پرشده با سیب، جوز هندی و پودر دارچین است.

بابکا – لهستان

این دسر به کیک اسفنجی شباهت دارد که حاوی میوه‌هایی خشک مانند کشمش است. بابکا به معنی مادربزرگ است. این دسر شبیه طرح پارچه چین خورده و پلیسه دامن یک زن مسن است.

وفاس – بلژیک

وفاس دسر بومیِ کشور بلژیک از زمان قرون‌وسطی است . در آن زمان این دسر به‌عنوان کیک ترد فطیر از جو و جو دوسر آماده و در یک دستگاه آهنی ویفر تهیه می‌شد .

در بلژیک، دو نوع ویفر وجود دارد . یک نوع آن با شکلات، میوه و خامه هم زده‌ شده سرو می‌شود و یک نوع آن با خمیر نان تهیه می‌شود و شیرین‌تر و کش‌دار تر است. طعم آن ساده، وانیلی یا دارچینی است.



منبع:خراسان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: