کد خبر: ۲۰۱۳۱۹
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
0
مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه احیای جاده ابریشم ارتباط بسیاری از ملت‌های آسیایی را فراهم می‌کند، گفت: امسال حجم تجارت ایران و چین به ۳۷میلیارد دلار رسیده است.
حجم تجارت ایران و چین به 37 میلیارد دلار رسیدپول‌نیوز - مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه احیای جاده ابریشم ارتباط بسیاری از ملت‌های آسیایی را فراهم می‌کند، گفت: امسال حجم تجارت ایران و چین به ۳۷میلیارد دلار رسیده است.

سیدمجتبی موسویان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احیای جاده ابریشم که ارتباط بسیاری از ملت‌های آسیایی را ممکن می‌کند، از سوی چین در سال ۲۰۱۳ مطرح شد، افزود: امیدواریم همکاری‌های میان ایران و چین به خصوص در بین استان‌های دو کشور هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه استان جی‌جیانگ چین پتانسیل همکاری زیادی با استان‌های طراز اول ایران دارد، اظهار داشت: به تازگی هیاتی از این استان به ایران سفر کردند و امروز هم در نمایشگاه صنعت، حضور پررنگی دارند.

موسویان با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی یک هیات ایرانی از استان جی‌جیانگ چین دیدن کند، گفت: درآمد سرانه این استان و شانگهای چین از بسیاری کشورهای اروپایی بالاتر است؛ ضمن آنکه کشور چین طرف تجاری ۱۲۰ کشور در جهان است.

وی ادامه داد: دو سال گذشته، حجم تجارت دو کشور ۵۲ میلیارد دلار بوده است که با کاهش قیمت نفت، امسال حجم تجارت به ۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت در خصوص افزایش کیفیت کالاهای وارداتی از چین، گفت: کشور چین ۱۳ استاندارد برای کیفیت کالاها تعریف کرده است و کیفیت کالاهای وارداتی بستگی به درخواست واردکنندگان دارد.

همچنین خن‌جی یه، معاون اداره بازرگانی استان جی‌جیانگ چین با بیان اینکه همکاری‌های میان ایران و این استان در همه زمینه‌ها بوده است، گفت: با تلاش و مشارکت دو کشور، سطح همکاری‌ها ارتقا یافته و با ثبات همراه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روابط و همکاری اقتصادی و تجاری این استان با ایران به سرعت در حال توسعه است، افزود: در ۷ ماهه امسال میلادی حجم تجارت این استان با ایران به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به حضور این استان در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ایران، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۸۰ شرکت در ۱۰۰ غرفه شرکت کرده‌اند و تجهیزات صنعتی صنایع سبک را عرضه به نمایش گذاشتند.
منبع: مهر
برچسب ها: گمرک ، پول نیوز ، صادرات ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: