May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۸۴۳
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
0
وزير نيرو خاطر نشان ساخت كه اين پروژه ها با توجه به هم مرزي استان اردبيل با كشور جمهوري آذربايجان به دليل همكاري در تبادل برق بين دو كشور و اتصال شبكه برق استان به شبكه سراسري از اهميت ويژه اي برخوردار است.
پول‌نیوز - با حضور وزير نيرو، 6 پروژه مهم انتقال و فوق توزيع شركت برق منطقه اي آذربايجان در استان اردبيل با مجموع 147 ميليارد تومان به طور همزمان به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، با حضور مهندس حميد چيت چيان وزير نيرو، دكتر خدابخش استاندار استان اردبيل و مهندس حسين صبوري مديرعامل شركت برق منطقه اي آذربايجان، 6 پروژه مهم انتقال و فوق توزيع شركت برق منطقه اي آذربايجان در استان اردبيل با مجموع 147 ميليارد تومان به طور همزمان به بهره برداري رسيد.

مهندس چيت چيان در آئين بهره برداري از اين پروژه ها كه روز شنبه 17 مهرماه در اردبيل برگزار شد، با اشاره به اهميت بخش انتقال در صنعت برق اظهار داشت: همكاران ما در صنعت برق بايد در كنار توجه به پروژه هاي توسعه اي، همت خود را مصروف استفاده بهينه از امكانات موجود، كاهش تلفات، افزايش راندمان، افزايش ضريب بار و كاهش خاموشي ها نمايند تا برقي مطمئن به مردم بزرگوار كشورمان تامين نمايند.

وي با اشاره به اهميت پروژه هاي آماده بهره برداري صنعت برق در استان اردبيل تصريح كرد كه استان اردبيل با تلاش خادمان صنعت برق از زيرساخت بسيار خوبي برخوردار است.

وزير نيرو خاطر نشان ساخت كه اين پروژه ها با توجه به هم مرزي استان اردبيل با كشور جمهوري آذربايجان به دليل همكاري در تبادل برق بين دو كشور و اتصال شبكه برق استان به شبكه سراسري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

مهندس حسين صبوري مديرعامل شركت برق منطقه اي آذربايجان در تشريح پروژه هاي مذكور از جمله مهمترين اين پروژه ها، پروژه خط تك مداره 400 كيلوولت نيروگاه سبلان به پست 400 كيلوولت آيدوغموش ميانه به طول 155 كيلومتر با هزينه اي بالغ از 95 ميليارد تومان قلمداد كرد و هدف از اين پروژه مهم را رفع حبس توليد نيروگاه سبلان اردبيل و اتصال آن به شبكه سراسري كشور اعلام نمود.

وي همچنين توسعه بخش 230 و 330 كيلوولت پست پارس آباد مغان را نيز از ديگر پروژه هاي قابل افتتاح اعلام كرد و گفت: اين پروژه با 39 ميليارد تومان هزينه طي 18 ماه گذشته احداث گرديده كه به منظور افزايش انرژي متبادله با جمهوري آذربايجان تا ميزان 500 مگاوات، تكميل و راه اندازي گرديده است.

مركز ديسپاچينگ فوق توزيع استان اردبيل از ديگر پروژه هاي افتتاحي شركت برق مطقه اي آذربايجان بود.

مهندس صبوري هزينه احداث و راه اندازي اين پروژه را 8.2 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: با راه اندازي اين پروژه، ضمن حفظ و ارتقاء پايداري شبكه، كار كنترل و نظارت شبكه فوق توزيع استان به طور دقيق انجام خواهد گرفت.

براين اساس :

- ورود و خروج خط نيروگاه سبلان- ايميشلي و فيبر نوري در پست 230 كيلوولت مغان با هزينه 1.550 ميليارد تومان

- توسعه بي خط 230 كيلوولت در پست نيروگاه سبلان با هزينه 2 ميليارد تومان

- بهينه سازي خط اردبيل- پره سر و احداث 20 كيلوولت در پست 63.20 كيلوولت مرادلو با هزينه 1.600 ميليارد تومان

گفتني است در پايان اين مراسم، كار بهره برداري همزمان از پروژه هاي برق آذربايجان با ارتباط ويدئويي با محل پروژه هاي پست 230 به 330 كيلوولت پارس آباد مغان و نيز مركز ديسپاچينگ فوق توزيع اردبيل از پروژه هايي بود كه بهره برداري از آنها توسط وزير نيرو آغاز شد.
برچسب ها: برق ، انرژی ، اردبیل ، چیت چیان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: