May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۹۰۰
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
0
پول نیوز -مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران با وجود آن که کشوری صنعتی نیست اما جزو 10 کشور نخست دنیا در تولید گاز مضر کربن است.

سید مهدی میرصالحی روز یکشنبه در چهارمین نشست گفت و گوی انرژی با حضور مدیران صنایع پرمصرف خراسان رضوی در مشهد افزود: کشورهای صنعتی آمریکا و چین رتبه های نخست و دوم و ایران رتبه نهم این فهرست را دارند.

وی میزان انتشار سالانه گازهای گلخانه ای را در ایران 850 میلیون تن ذکر و بیان کرد: 25 درصد این میزان را نیروگاه ها، 15 درصد واحدهای صنعتی، 15 درصد بخش حمل و نقل و بقیه را ساختمان ها و مراکز تجمع انسانی تولید می کنند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از گازهای گلخانه ای افزایش دمای زمین و ذوب یخ های قطبی است لذا در صورت تغییر نیافتن روند آن شهرهای بزرگی مانند میامی و سانفرانسیسکو در آمریکا یا لندن در انگلیس در معرض آبگرفتگی کامل قرار می گیرند.

وی گفت: از مشکلات دیگری تولید گازهای گلخانه ای بالارفتن سطح آب دریاها، ورود آبهای شور به رودخانه ها شده و اختلاط آن با آب شیرین است که امکان استفاده از آب را برای شرب و کشاورزی از بین می برد.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انرژی در ایران ارزان است و به همین خاطر در مصرف آن صرفه جویی نمی شود، البته بالا رفتن قیمت انرژی هزینه تولید را در بخشهای صنعتی و کشاورزی افزایش می دهد.

وی ادامه داد: جامعه ایران از بعد فرهنگی هنوز به خوبی نقش انرژی را درک نکرده لذا باید در این زمینه کار فرهنگی شود تا مردم قدر انرژی را بیشتر بدانند.

او گفت: از بعد فنی و فناورانه صنایع ایران بزرگ، پرحجم و سنتی هستند که برای راه اندازی به انرژی زیادی نیاز دارند و همین امر موجب تولید گاز کربن می شود لذا باید به سمت فناوری های نوین و هایتک حرکت کرد که کوچکترند و مصرف انرژی و سوختشان پایین تر است و بازده بالاتری دارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: