May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۹۱۱
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
0
پول‌نیوز -معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف پنج هزار تن برنج قاچاق و آلوده به فلزات در استان خبر داد و گفت: از الگوی غذای اصیل ایرانی دور مانده ایم که عوامل مختلفی چون صنعتی شدن و استفاده بی رویه از فست فودها در این زمینه نقش دارد.

 امید عبدی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی غذا برگزار شد؛ به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه کنترل و ضبط کالاهای قاچاق اشاره کرد و گفت: هیچ تضمینی برای سلامتی کالاهای قاچاق وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه رسانه های جمعی باید مردم را به سمت سفره های خانگی سوق دهند؛ افزود: نزدیک به 70 درصد از بیماری ها ناشی از الگوی ناصحیح مواد غذایی و نداشتن تحرک است.

عبدی با بیان اینکه 42 درصد از نانوایی های استان از نمک زیاد در پخت نان استفاده می کنند ادامه داد: این روش باید اصلاح شود و از همین رو شعار امسال هفته جهانی با 'اصلاح الگوی تغذیه و کشاورزی خرد' نامگذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دنیا در هر 30 دقیقه یک نفر بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می دهد اظهار کرد: یک ششم تا یک هفتم از مردم شبها با گرسنگی سر بر بالین می گذارند این در حالی است که ایران در رتبه های نخست ضایعات غذایی قرار دارد.

به گفته این مسوول، 40 درصد ضایعات غذایی در ایران وجود دارد و باید استفاده از غلات بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق، سلامت و اقتصاد مردم را نشانه می گیرد؛ ادامه داد: تقلب در کالاهایی که دارای برچسب های دو بعدی به همراه کد رهگیری هستند بسیار اندک است و هرگونه کالای قاچاق پس از ضبط باید امحا شود.

به گفته وی، کالاهای آرایشی بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق قرار دارند و از همین رو از شهروندان می خواهیم با حمایت از تولیدات داخلی در برابر ورود کالاهایی که سلامت مردم را تهدید می کنند بایستند.

وی افزود: مردم باید کالایی را مصرف کنند که مورد تایید وزارتخانه و دارای برچسب اصالت باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: