May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۰۷۰
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
0
سعیدنژاد ادامه داد: در حال حاضر با عبور از گردنه ظالمانه تحریم در حوزه دریا با کمترین محدودیت مواجه هستیم، همه محدودیت‌های ما در بخش دریا از بین رفته است.
پول‌نیوز  - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سهم درآمد بخش دریایی در همه حوزه‌های مرتبط در کشور16 تا17 میلیارد دلار معادل 4.1 درصد تولید ناخالص داخلی است.

محمد سعیدنژاد اظهار داشت: دریا به عنوان محور اصلی برنامه ششم مورد تاکید است که امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه ششم به موضوع توسعه دریامحور توجه و عنایت کافی داشته باشند و در تدوین قانون برنامه ششم توسعه دریا محور در دستور کار باشد.

سعیدنژاد ادامه داد: بعد از قانون برنامه ششم هم باید به تدوین قانون جامع دائمی در حوزه دریا توجه کرد؛ در منطقه مکران که از عقب ماندگی مضاعفی برخوردار است و موقعیت استراتژیکی دارد تهیه و تنظیم و تدوین راهکارهای مرتبط در قالب قانونی جامع ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید امکانات توسعه دریامحور فراهم شود و آنچه در حوزه صنایع دریایی داریم به سند رسمی در کشور تبدیل شود.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ سعیدنژاد ادامه داد : در حال حاضر با عبور از گردنه ظالمانه تحریم در حوزه دریا با کمترین محدودیت مواجه هستیم، همه محدودیت‌های ما در بخش دریا از بین رفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس آخرین آمار سهم درآمد بخش دریایی اعم از حوزه‌های نفت، گاز، حمل و نقل، بنادر، شیلات و غیره 16 تا 17 میلیارد دلار است.

سعیدنژاد گفت: باید در نگاهی همه جانبه نگاه عمومی در زمینه دریایی و حوزه‌های مختلف به صورت متوازن فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در توسعه دریامحور و تقویت بخش دریایی، توسعه دانشگاه‌های دریایی نیز ضروری است، گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است اما کافی نیست و باید متخصصان حوزه دریایی با همکاری متولیان این صنعت در دانشگاه‌های ما تربیت شوند.

وی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است تلاش‌های افزون داشته باشیم.

سعید نژاد به تکمیل فاز دوم بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: فاز سوم در حال تکمیل است که به دو صورت فاینانس و BOT ( ساخت ، بهره برداری ، انتقال) اجرا می‌شود که زیرسازی و اسکله از محل فاینانس و روسازی فاز سوم از محل BOT است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: