April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۱۸۵
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
0
مدیرعامل راه‌آهن گفت: امروز اولین قرارداد تولید ۴۰ هزار تن ریل با ذوب‌آهن منعقد شد.
آمادگی راه‌آهن برای عقد قرارداد تولید 100 هزار تن ریلپول‌نیوز - مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: از آنجا که این كارخانه ذوب‌آهن توانایی تولید ریل U۳۳ را دارد، این شركت تا پایان سال ماهانه ۱۰ هزار تن از این قرارداد را تحویل دهد و شركت راه‌آهن نیز به‌صورت نقدی آن را خریداری کند.

مدیرعامل راه‌آهن در مراسم عقد قرارداد تولید ۴۰ هزار تن ریل با شركت ذوب‌آهن اصفهان بابیان اینكه تمام همت دولت در مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی استفاده از توان داخلی است اعلام كرد: امروز اولین قرارداد تولید ۴۰ هزار تن ریل با ذوب‌آهن منعقد شد و ازآنجایی‌که این كارخانه توانایی تولید ریل U۳۳  را دارد مقرر شد این شركت تا پایان سال ماهانه ۱۰ هزار تن از این قرارداد را تحویل دهد و شركت راه‌آهن نیز به‌صورت نقدی آن را خریداری کند تا شاهد راه‌اندازی این خط در ذوب‌آهن باشیم و پس‌ازاین قرارداد نیز آماده عقد قرارداد برای ۱۰۰ هزار تن ریل ۶۰  UIC هستیم.

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: در دولت یازدهم توجه بسیاری جدی به راه‌آهن شد به‌طوری‌که امروز راه‌آهن در صدر مسائل توسعه كشور قرار دارد. همچنین مقام معظم رهبری بر این موضوع تأكید داشتند و در سیاست‌های كلی برنامه ششم دو بند از ۴۰ بند اقتصادی به راه‌آهن اختصاص دارد.

پورسیدآقایی بابیان اینكه همه مسئولان یكدل به دنبال توسعه راه‌آهن هستند، تصریح كرد: توسعه كشور بدون توسعه راه‌آهن امکان‌پذیر نیست و در تمام كشورهای توسعه‌یافته به توسعه راه‌آهن توجه شده چراكه توسعه صنعتی كشورها در گرو توسعه راه‌آهن بوده است.

وی افزود: توسعه راه‌آهن یك كشور لازم و ملزوم توسعه صنعتی و همه‌جانبه آن كشور است و بحث فولاد بدون توجه به راه‌آهن نمی‌تواند توسعه یابد.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان كرد: برای توسعه خطوط راه‌آهن كشور همه امكانات و فنّاوری‌ها مانند زیرساخت‌ها و سامانه‌های علائم وجود دارد، اما تنها نقطه‌ضعف، نبود تولید ریل داخلی بود و همچنین به دلیل وابستگی به خرید خارج از كشور و تحریم‌ها و تأمین منابع ارزی و ال سی با مشكلات زیادی در این زمینه مواجه بودیم و برای ما بهتر است ریل موردنیاز خود را از یك كارخانه داخل كشور تهیه كنیم.

پورسیدآقایی اظهار كرد: خوشبختانه شركت ذوب‌آهن این همت را داشت كه شروع به تولید ریل كند و سال‌های بسیاری قرار بود راه‌آهن و ذوب‌آهن اصفهان این ریل را تولید كنند ولی این امر محقق نشد تا در زمان مدیرعامل سابق ذوب‌آهن این تصمیم گرفته شد و اگر این كارخانه به تولید برسد، قطعاً نیاز كشور توسط ذوب‌آهن تأمین می‌شود و بازار مناسبی در كشور خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر این خط تولید ریل نصب‌شده و آماده تولید است. همچنین تولید آزمایشی نیز انجام شده است. اگرچه به‌ظاهر كار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما در عمل این خط در كارهای فنی نیازمند توانایی و تخصص مهندسین ذوب‌آهن است و حتماً شدنی است.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح كرد: امروز اولین قرارداد تولید ۴۰ هزار تن ریل با ذوب‌آهن منعقد شد و این كارخانه توانایی تولید ریل ۳۳ Uرا دارد و قرار شد به‌جای خرید این نوع ریل از خارج كشور، این ریل از ذوب‌آهن خریداری شود.

پورسیدآقایی گفت: مطمئن هستیم این ریل باکیفیت و استاندارد مناسب تولید می‌شود و تمام همت دولت در مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و ... استفاده از توان داخلی است.

وی ادامه داد: در این دولت باوجود تمام مشكلات مالی در صنعت فولاد و راه‌آهن به این سمت حركت كردیم و امیدواریم این صنعت تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینكه برای خریدهای بعدی كه دارای حجم بزرگ‌تری است؛ نیازمند همكاری بانک‌ها و تأمین منابع مالی از این طریق هستیم، گفت: مقرر شد تا پایان سال ذوب‌آهن ماهانه ۱۰ هزار تن از این قرارداد را تحویل دهد و راه‌آهن نیز به‌صورت نقدی آن را خریداری کند تا شاهد راه‌اندازی این خط در ذوب‌آهن باشیم و پس‌ازاین قرارداد نیز آماده عقد قرارداد برای ۱۰۰ هزار تن ریل ۶۰ UIC هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه باید برای راه‌آهن مزیت‌های اقتصادی ایجاد شود گفت: رئیس‌جمهور یكی از برنامه‌های اساسی خود را توجه به راه‌آهن اعلام كرده و امیدواریم توسعه راه‌آهن یكی از یادگارهای این دولت باشد.

مدیرعامل راه‌آهن بابیان اینكه مجلس نیز در برنامه ششم به این موضوع توجه كرده است، گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه راه‌آهن مسیر روشن و مشخصی داشته باشد.


منبع: میزان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: