May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۳۳۵
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
۱
 پول‌نیوز  -دانشمند علوم جغرافی و تاریخ کشور چین با تاکید بر لزوم احیای جاده ابریشم تاکید کرد که چینی‌ها از زمان رونق این جاده تا کنون از تجارت ایرانی‌ها ضرب‌المثل ساخته‌اند.

 شو جوان فنگ ظهر جمعه در نشست هیئت دانشگاهی و رسانه ای چین با استاندار و مسئولان استان اردبیل افزود: در این ضرب‌المثل عنوان می‌شود که تجارت را باید از پارسی‌ها آموخت.

وی با تأکید به تمدن کهن ایران و چین متذکر شد: در واقع نمادی از این تمدن کهن در جاده ابریشم مشاهده می‌شود.

دانشمند علوم جغرافی و تاریخ کشور چین با بیان اینکه در گذشته ۲۰ هزار تاجر و بازرگان ایرانی در جاده ابریشم مشغول به کار بودند، ادامه داد: عمده زمینه تجارت آن ها جواهرات و ادویه‌جات بود.


ضرب المثل چینی ها برای تجارت با ایران


وی با تاکید بر اینکه ایرانیان به لحاظ ظاهر و باهوشی سرآمد بوده و همین جذابیت ویژه‌ای در آن ها ایجاد می‌کند، متذکر شد: هیئت رسانه‌ای به دنبال این بود که با سفر به کشورهای جاده ابریشم از جمله ایران با جاذبه‌های آن آشنا شود.

فنگ با موفقیت‌آمیز خواندن این سفر ادامه داد: در واقع ما با این سفر به دنبال تحقق یکی از پیام‌های رئیس‌جمهور چین مبنی بر اتحاد، صلح و همبستگی در کشورهای جاده ابریشم بر پایه مناسبات و پیروزی مشترک اقتصادی و فرهنگی بین ملل هستیم.

وی تأکید کرد: در دو روز سفر به استان اردبیل احساس کردیم به این هدف نزدیک‌تر شدیم و به راستی می‌توان با همکاری کشور ایران جاده ابریشم را احیا کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: چین ، ایران ، جاده ابریشم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
08:16 - 1395/08/08
منظور ایشان آشغال خرید کردنها که از طرف ایرانی ها انجام میشود هست!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: