April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۶۴۳
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
0
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 17 آبان ماه 95 با افزایش 494 واحدی به رقم 79 هزار و 632 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 121 واحدی به عدد 15 هزار و 851 واحد دست یافت.
افزایش 494 پله‌ای شاخص کل بورسپول‌نیوز - معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد بازاری به نسبت پرحجم و پرتکاپو همسو با افزایش تحرک خریداران سهام بود، بازاری که به نظر می‌رسد خود را برای هیجان پس از انتخابات آمریکا در ساعات آینده آماده می‌کند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 17 آبان ماه 95 با افزایش 494 واحدی به رقم 79 هزار و 632 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 121 واحدی به عدد 15 هزار و 851 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 442 واحدی به عدد 88 هزار و 809 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 519 واحدی به رقم 56 هزار و 191 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 90 واحد افزایش روی عدد 171 هزار و 395 واحد ایستاد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به رقم 835 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 84 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 66 واحد و گروه سرمایه‌گذاری امید با 58 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 80 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 13 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 10 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 399 میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقدی این رقم از 273 میلیارد تومان فراتر نرفت که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 257 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 66 هزار نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نیروکلر، پرمیت، اوراق مشارکت سیمان کردستان از سوی ناظر سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکـت‌های بیمه کارآفرینان، حق تقدم خرید سهام بیمه اتکایی ایرانیان، کارخانجات کابل‌سازی ایران، اوراق مشارکت گل‌گهر، گروه بهمن، حفاری شمال بازگشایی شدند.

امروز همچنین از توقف نماد معاملاتی شرکت همکاران سیستم در روز چهارشنبه این هفته به دلیل انتقال به تابلوی معاملات بورس تهران خبر داده شد.

امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه 85 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام در کدهای درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده انتقال داده شد.

در نماد ملی صنایع مس ایران نیز معاملات درون‌گروهی 35 میلیون سهمی به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده ثبت شد.

همچنین بیش از 33 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد ایران‌خودرو اما امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این شرکت انتقالی زده شد.

16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش 3.5 میلیارد تومان از سوی آذراب کد به کد شد.

14.5 میلیون سهم تولیدی کاشی تکسرام به ارزش 1.5 میلیارد تومان نیز امروز به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

همچنین 5 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش 1.5 میلیارد تومان در کدهای وابسته به سهامدار عمده کد به کد شد.

اندکی بیش از 4 میلیون سهم لبنیات کالبر نیز به ارزش 800 میلیون تومان میان سهامداران عمده این شرکت دست به دست شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام با افزایش خو‌ش‌بینی‌ها نسبت به وضعیت بازارهای جهانی و در عین حال نیم‌نگاهی به وضعیت انتخابات آمریکا در روز آینده شاهد تحرک خریداران سهام و افزایش نسبی حجم معاملات بود هرچند که سایه معاملات کد به کد بر تالار شیشه‌ای سنگینی می‌کرد، اما وضعیت معاملات در گروه فلزات اساسی و معدنی در کنار گروه خودرویی‌ها حاکی از افزایش امیدواری‌ها نسبت به پدیدار شدن روزهای خوب برای بازار بود. بازاری که تصور می‌کند هیجانی چند روزه را باید پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا در تالار شیشه‌ای شاهد باشد.

امروز در گروه بیمه‌ایی‌ها نیز شایعاتی مبنی بر برگشت ذخایر سرمایه‌گذاری و شناسایی درآمد در صورت‌های مالی برخی از این شرکت‌ها باعث شکل‌گیری صف خریدهای کم حجم در این گروه شد.

در گروه لوازم اندازه‌گیری و ابزار پزشکی نیز نماد معاملاتی کنتورسازی ایران در حالی این روزها با غضب سازمان بورس مواجه شده که بررسی‌ها حاکی از ارسال پرونده شکایت این سازمان از ناشر مذکور به قوه قضاییه حکایت دارد. در عین حال در فهرست حسابرسان معتمد این سازمان نیز نام حسابرس این شرکت از فهرست معتمدان حذف شده است.

امروز بازار سهام بازاری به نسبت شاداب‌تر از روزهای قبل بود که با امید بیشتری به روزهای آینده می‌نگریست بازاری که در کنار صنعت بیمه به گروه‌های شاخص‌ساز بازار اقبال نشان می‌دهد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: