May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۹۰۷
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
0
محسن پورسیدآقایی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن به اتفاق جاوید قربان اف رئیس راه آهن آذربایجان در راس هیات تخصصی از اجرای پروژه ریلی آستارا، آستارا بازدید و بر توسعه همکاری های ریلی دو کشور تاکید کردند.
آمادگی راه آهن ایران برای جذب سرمایه های داخلی و خارجیپول‌نیوز - مدیرعامل راه آهن ایران در دیدار با رئیس راه آهن آذربایجان از آمادگی راه آهن ایران برای پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی خبرداد.

روز گذشته محسن پورسیدآقایی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن به اتفاق جاوید قربان اف رئیس راه آهن آذربایجان در راس هیات تخصصی از اجرای پروژه ریلی آستارا، آستارا بازدید و بر توسعه همکاری های ریلی دو کشور تاکید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تملک و آماده بودن ده هکتار از اراضی ایستگاه آستارا و درخواست راه آهن آذربایجان برای سرمایه گذاری شرکت های خصوصی آذربایجان در احداث ساختمان ها و تجهیزات ایستگاهی، اعلام کرد راه آهن جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی است.

براساس این گزارش در این بازدید هیات مشترک ایرانی و آذری از پل احداث شده مرزی روی رودخانه مرزی آستارا چای و پل های مسیر و ایستگاه آستارا در داخل خاک ایران به اتفاق بازدید و روند اجرای پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین با توجه به خاتمه ریل‌گذاری مسیر داخل خاک جمهوری آذربایجان، هیات مشترک ایرانی و آذری با قطار از مسیر احداث شده را به اتفاق بازدید کرد.

گفتنی است در پایان بازدید مشترک، مدیرعامل راه آهن ایران و رییس راه آهن آذربایجان بر توسعه همکاری های ریلی دو کشور تاکید کردند.

تشریح آخرین وضعیت پروژه آستارا- آستارا

عیسی حیدری مدیر پروژه آستارا رشت-آستارا در تشریح آخرین وضعیت این پروژه گفت: پروژه راه آهن آستارا رشت - آستارا در داخل ایران ۱۴۰۰ متر طول خط مستقیم داردکه به منظور احداث ایستگاه و بارانداز آن ۶۲ هکتار زمین در دست تملک است.

مدیرپروژه آستارا رشت – آستارا با بیان اینکه در ایستگاه تشکیلاتی آستارا سکوی مسافری و باری ساخته می شود تصریح کرد: در حال حاضر مسیر ۱۴۰۰ متری این پروژه از نقطه صفر مرزی در داخل ایران در دست ساخت است که به صورت دو خطه احداث می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در مسیر ۱۴۰۰ متری ؛۳ دستگاه پل بزرگ بتنی احداث می شود که یکی از آنها بر روی رودخانه مرزی آستارا چای ساخته شده است.

به گفته حیدری در حال حاضر این پل مرزی ریلی مشترک ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مدت ۳ ماه ساخته شده است.

مدیرپروژه آستارا – آستارا با اشاره به اینکه این پل بتنی با سه دهنه ۲۷ متری و به صورت دو خطه ساخته شده است گفت: این پل دروازه اتصال راه آهن ایران به آذربایجان و گرجستان و روسیه بوده و خط آهن راه آهن ایران را به هلسینکی فنلاند وصل می کند. وی افزود: همچنین عملیات شمع کوبی پل ریلی دوم آغاز شده و کل پروژه مذکور تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین بر اساس اعلام راه آهن آذربایجان در حال حاضر ساخت خط ریلی جدید ۸.۳ کیلومتری از پایانه راه آهن آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز ایران به پایان رسیده و همچنین ساخت پل ریلی در مرحله نهایی قرار گرفته و کارهای ساخت و ساز در این واحد زیر ساختی حمل و نقل تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل به پایان خواهد رسید .

گفتنی است ساخت این خط آهن و پل ریلی جدید بر اساس توافق جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب انجام گرفته است .



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: