May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۰۴۷
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷
0
  پول‌نیوز - طولانی ترین پرچم عزاداری جهان به مناسبت اربعین حسینی، روز پنج شنبه در حرم حضرت عباس در کربلا به اهتزاز درآمد.

 روز پنج شنبه حرم حضرت عباس در کربلا برای دومین سال متوالی شاهد به اهتزاز درآمدن طولانی ترین پرچم عزاداری جهان بود. طول این پرچم سه کیلومتر عنوان شده است.

این پرچم را اهالی استان دیالی عراق شامل مردم، روحانیون، شیوخ و بزرگان طوایف، نخبگان و برخی رزمندگان حشد الشعبی در حرم مطهر به اهتزاز درآوردند و روی آن عبارت هایی مثل (لبّیک یا حسین)، (لبّیک یا عبّاس)، (لبّیک یا زینب) نقش بسته بود.


طولانی ترین پرچم عزای جهان به اهتزاز درآمد


موکب اهالی دیالی که حامل این پرچم بودند حرکت خود را از خیابان سید الشهدا درکربلا آغاز کردند و آنان بعد از ورود به بین الحرمین با شعارهای «لبیک یا حسین» وارد حرم حضرت عباس شدند. در جریان حمل این پرچم، بسیاری از شخصیت های دینی عراق سخنرانی و در آن بر لزوم وحدت بین همه عراقی ها و لزوم پرهیز از تفرقه تاکید کردند.
منبع: مهر
برچسب ها: پرچم عزا ، اربعین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: