April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۷۳۹
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
0
دور جدید گفت‌وگوها با سفیر کرواسی و نمایندگان ۱۰ شرکت نفتی این کشور اروپایی، در تهران انجام شده است.
اعلام آمادگی کرواسی برای مشارکت در صنعت نفت ایرانپول‌نیوز - معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات جدید نفتی ایران و کرواسی، اعلام کرد: بیش از ۱۰ شرکت نفتی کروات، خواستار ارائه خدمات به پالایشگاه‌ها و شبکه خطوط لوله نفت و گاز ایران شده‌اند.

امیرحسین زمانی‌نیا درباره مذاکرات اخیر ایران و کرواسی به منظور توسعه همکاری‌ها در صنایع نفت و گاز، گفت: به تازگی دور جدید گفتگوها با سفیر کرواسی و نمایندگان ۱۰ شرکت نفتی این کشور اروپایی، در تهران انجام شده است.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌ها با کرواسی و شرکت‌های کروات در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ندارد، تصریح کرد: شرکت‌های کرواسی بیشتر خواستار ارائه خدمات فنی و مهندسی در صنعت نفت و گاز ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد شرکت‌های کرواسی به منظور ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری در صنعت نفت و گاز، اظهار داشت: انجام تعمیرات در بخش کشتی‌های نفتکش، خطوط لوله نفت و گاز و پالایشگاه‌های نفت و گاز، از مهمترین پیشنهادهای شرکت‌های کرواسی در نشست مشترک بوده است.

زمانی‌نیا با بیان اینکه پیشنهادهای شرکت‌های کرواسی به بخش‌های تخصصی صنعت نفت و حتی بخش‌خصوصی کشور ارائه شده است، تاکید کرد: زمینه توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های صاحب دانش و معتبر کرواسی در صنعت نفت ایران وجود دارد.

درحالی دور جدید گفتگوها بین مقامات وزارت نفت ایران و «استریبور کیکرتس» سفیر کرواسی در تهران با محور توسعه همکاری‌های دوجانبه انجام شده که پیش‌تر برخی از مسئولان دولتی کرواسی، خواستار واردات نفت‌خام و برخی از محصولات نفت و پتروشیمی از ایران شده بودند.

«دار کوهرت»، وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کرواسی هم اواسط امسال در سفری به تهران اعلام کرده بود: کرواسی آماده واردات نفت‌خام، گاز، پلی‌اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی از ایران است.

در همین حال شرکت ملی نفت ایران و شرکت «INA» کرواسی پیشتر قراردادی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی در بلوک مغان در شمال غرب کشور امضا کرده بودند که پس از ۶ سال، با توافق دو طرف این قرارداد فسخ شد.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: